  • Data: 2023-04-20 17:11:13
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla n-krajów masz przykładowo trzy znaczące czynniki (a) lockdown -
    > obniżył w PL śmiertelność o 5pk; (b) dostępność usług medycznych -
    > podwyższyła w PL śmietelnosć o 10pkt; (c) profil użytkowania komunikacji
    > miejskiej - podwyższył w PL od 3pkt. Linia bazowa na poziomie 100 dla
    > wszystkich krajów. Jak chcesz z tego wydobyć "lockdown" jak to co wiemy
    > o a i b i c to tylko ich suma? Nic nie powinno. Nic nie musi być widać.
    > Można spekulować w oparciu o wiedzę o np. stanie usług medycznych ale
    > przy większej liczbie czynników jest to MZ w prosty sposób trudne do
> [...]

    Kilka przemyśleń:

    1 - nie było żadnego problemu z podanymi przez ciebie zagadnieniami gdy
    pokrywały się one (chwilowo) z "naukowym konsensusem" dotyczącym
    zbawiennych efektów szczepień:P Nie to żebym kontestował skuteczność
    szczepionki na początku, ale skoro wtedy się dało to teraz też powinno:P

    2 - jak coś się nie da potwierdzić metodami statystycznymi to na ogół
    jest statystycznie nieistotne.

    3 - skoro na twoim przykładzie dostępność usług medycznych (nawiasem
    mówiąc u nas nigdy oficjalnie nie wyczeprana, bo tymczasowe stały puste)
    jest dwa razy większa od lokdałnu a komunikacja miejska jedynie połowę
    mniej, to trzeba było rozwijać przez dwa lata służbę zdrowia i KM -
    byłoby skuteczniej z pożytkiem i taniej.

    > Są widoczne skutki negatywne. Czy lockdownów, to sorry Winetu, nie ma
    > jak stwierdzić.

    Nie no - zrzucenie z helikoptera połowy rocznego budżetu za
    nieprzychodzenie do pracy nie może spowodować inflacji - to na pewno
    chodzi o co innego:P Niechodzenie do szkoły nie wpływa na obniżenie
    poziomu edukacji. Zamknięcie podstawowej opieki zdrowotnej, diagnostyki
    i profilaktyki na pewno nie ma nic wspólnego z "epidemią nowotworów".

    I jeszcze wice minister kurwa mać choroby wychodzi i pierdoli że to wina
    ludzi bo w czasie epidemii bali się kurwa chodzić do lekarza! - To jest
    ten jeden moment kiedy braun ma rację - powinien dostać karę w zawieszeniu.

    > No bo się tak łatwo nie da. MUsiałyby zaistniej jakieś specjalne warunki
    > aby się dało. Takie specjalne warunki to np. arbitralna likwidacja
    > lockdownu w trakcie pandemii (dużej ilości zakażen). Poza Chinami coś
    > takiego gdzieś było?

    Patrz punkt pierwszy:P Do statystyk jest brane ponad 100 krajów - jest
    to na tyle duża próbka, że widać różne trendy - od szczepień, przez
    służbę zdrowia, styl życia i kontakty społeczne. No ale jakoś tego
    jednego związanego z lokdałnami nie widać.

    Reasumując - podpaliliśmy światową gospodarkę, podeptaliśmy podstawy
    praworządności i praw człowieka, podzieliliśmy ludzi tak, że
    przypominało to nieco eksperyment więzienny i wszystko w imię "naukowego
    konsensusu" a po fakcie naukowcy szukają wyników i nie mogą się
    dopatrzyć. Czuję się oszukany:P

    > Nawet z tą śmiertelnością, skąd np. wiesz jaki to ma efekt na średnią
    > długość i jakość życia?

    Łotsebałtyzm:) Nie bądź robertem;P Skoro nie ma takich danych to nie ma
    podstaw do dramatycznych stwierdzeń "najbardziej narażeni są najmłodsi".
    Nie, nie są:P

    > Pośrednio są bo przyczyniają się do propagacji.

    Jakby emeryci siedzieli w domach to by się od nich nie zarazili. Jeszcze
    raz - to emerytów należało izolować bo dla nich choroba była groźna.

    > Jak nie były pacholenta chore, to bez znaczenia.

    Jak nie były chore to równie dobrze mogły iść do szkoły - przecież
    zdrowe nie zarażą rówieśników;)

    > Ale nie rozdzierajmy szat bo ktoś coś tam mówił, a skoncentrujmy się na
    > tym czy rzeczywiście można stwierdzić, że lockdown był zły lub dobry.

    O nie, nie. Był "naukowy konsensus" i w imię tego konsensusu uczyniono
    dużo krzywdy gospodarce, edukacji i zdrowiu (z zapewne życiu). Oraz
    wcale nie mało zwykłych kurewstw w stylu przekrętów, szemranych
    interesów, łamania podstawowych praw człowieka i niedopełniania
    podstawowych obowiązków państwa aż po zachowanie służb, które jak
    zostały spuszczone z łańcucha to im wyrażnie odpierdalało i sprawiało im
    to przyjemność. Nie ma teraz "nic się nie stało", w sumie to nie można
    stwierdzić jak było, wyszło takse ale w sumie to nie da się stwierdzić
    napewno że źle. Należy to dogłębnie zbadać (nie liczę na rozliczenie,
    choć byłoby miło) chociażby po to żeby było wiadomo co robić następnym
    razem i żeby następnym razem różne kreatury nie używały "naukowców" do
    swoich brudnych gierek. O wycieraniu sobie gęb "naukowcami" i finalnym
    ośmieszeniu nauki nie wspomnę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!