  • Data: 2023-04-20 18:26:33
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > E, słabo Ci poszło:
    > https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Ma%C5%82ecka%2
    0I%5BAuthor%5D

    > Może nie za dużo, ale widać, że babka siedzi w pediatrii na poziomie wyższym
    > niż lekarz pierwszego kontaku.

    Zwracam honor, ale sprawdziłem tą jedyną na temat kowidu w polsce i nie
    jest to żadna znacząca praca naukowa a zbadanie co polacy sądzą o
    szczepionkach na podstawie anonimowej ankiety w internecie. Zresztą w
    samej pracy jest napisane, że w sumie do niczego konkretnego się nie
    nadaje bo dane są "zbiasowane" przez sam fakt że ktoś do tej ich ankiety
    dotarł. Wiadać to choćby po tym że więcej ludzi deklaruje że wiedzę o
    szczepieniach czerpie z "expert materials" i "scientific literature" niż
    z mediów a ponad 30% zna jakąś indyjska szczepionkę i ma co do niej
    jakieś przemyślenia;) Obstawiam że to tradycyjnie rozdali te ankiety
    studentom. Co by zresztą potwierdzało "Author contribution" - IM jest
    tylko przy "investigation" - czy to przypadkiem nie oznacza zbierania
    materiałów, bo "śledztwa" w publikacji nie widzę? Więc w temacie covida
    to taka socialmediowa celebrytka.

    BTW - "Conflicts of Interest
    The authors declare no conflict of interest."

    W pracy wielokrtonie podkreślana jest konieczność upowszechniania wiedzy
    o szczepieniach, szansa na to że przy okazji epidemii należy dokonać
    "pozytywnych poprawek wizerunku" a jednocześnie pani jest członkiem
    zarządu Polskiego Towarzystwa Wakcylologii, które w statucie "1.
    Upowszechnianie wiedzy o szczepieniach ochronnych, profilaktyce i
    leczeniu chorób, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób
    zakaźnych oraz wiedzy o ochronie zdrowia." Niby do niczego złego nie
    musi prowadzić ale tu _jest_ konflikt interesów - pani pisze artykuł,
    który jako konkluzję przyjmuje cele statutowe organizacji w zarządzie
    której zasiada.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!