  • Data: 2004-06-13 05:30:29
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: poilkj <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > Jakieś 4 lata temu tak było i Dell był jedną z firm która sprzyjała
    > linuxowi. Potem się z tego wycofał. Może w lokalnej dystrybucji (na
    > konkretny rynek) gdzieś się jeszcze daje, ale jak ja kupowałem swojego to
    > nie było już takiej opcji.
    Aż z ciekawości pokuszę się, czy uda mi się kupić laptopa bez Windy u
    Della, HP, itp.
    Ale to w poniedziałek.

    > Pikanterii tym obostrzeniom dodaje fakt, że ja
    > np. przekonałem się o nich próbując zainstalować WinME/OEM na dedykowanym
    > laptopie ale pod linuxem w maszynie wirtualnej (bochs i win4lin z
    > netravers). Oczywiście nie dało się :)

    Jeśli miałeś OEM dedykowanego do konkretnje maszyny, to ten OEM sprawdza
    BIOS.
    Wirtualna maszyna to już nie fizyczny komputer, tylko emulacja, więc
    BIOS automatycznie jest inny, a to już nie przejdzie.