  • Data: 2004-06-13 12:40:06
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ale jak sie uczysz to kupujesz Windows XP Home OEM z myszka np. za 480
    > zl,
    > do tego Office 2003 PL dla Nauczycieli, Studentów, Uczniów (zawiera
    > Word , Excel,
    > Outlook, PowePoint) za np. tez 480 zl bo tyle kosztuje i za 960 zl
    > masz legalne
    > oprogramowanie, co w porownaniu np. z czesnym na studiach idacych w
    > wiele tysiecy
    > zlotych to nie jest wiele uwazam, sam tak zrobilem mimo ze do elit nie
    > naleze i
    > spie i studiuje sobie spokojnie.

    no to wymieniles 2 programy,
    ile kosztuje autocad, statistica, programy graficzne? itd?
    mam do wykonania na zaliczenie skomplikowany projekt graficzny np w
    photoshopie,
    zeby go zrobic potrzebne paru dni,
    teraz 30 studentow jednej grupy idzie do laboratorium komputerowego, aby tam
    siedziec te pare dni,
    zeby byc ok ze swoim sumieniem i moc pracowac na legalnym programie,
    da rade?
    studiowalem i wiem jak to wyglada,
    skonczylem ekonomie, gdzie bylo w miare malo rzeczy na komputerach,
    a jednak musialem uzywac piratow, ktore to dostawalem od moich profesorow

    > tu masz racje, bo inne firmy tez tak powinni zrobic jak MS , ze wersja
    > do uzytku
    > komercyjnego niech kosztuje tam X zl , a dla studentow niech kosztuje
    > 1/4 ceny,
    > a nawet 1/10 czy w cenie nosnika, niech sie ludzie ucza.

    jak najbardziej to popieram (niech wszystkie firmy tak dzialaja)
    tylko, ze MS robi to nie dlatego, ze nas tak kocha,
    bo jesli student/uczen wyksztalci sie na programie MS,
    to czego bedzie uzywal w swojej firmie?
    i co bedzie musial kupic za pelna cene?

    > tak, bo mimo wszystko programy kosztuja tyle co na zachodzie czy w USA,
    > ale my mnie zarabiamy

    dlatego napisalem, ze lepiej niech sie zmieni polityka kraju,
    abysmy byli bogatsi,
    jednak mozna sprzedawac tanio (gry za 20zl, dvd w gazetach, czy plyta
    wisniewskiego za 5zl)
    i myslisz, ze firmy tak tanio sprzedajac dokladaja do tego interesu?
    dlatego zyczylbym sobie, aby polityka takich firm MS dostosowala ceny do
    warunkow zycia

    > jesli pracujesz u kogos to nie odpowiadasz za programy w pracy, chyba
    > ze podpisales stosowne oswiadczenie, ze bieerzesz na siebie
    > odpowiedzialnosc.
    ja otwieram swoja firme, za ktora bede odpowiedzialny,
    i bede robil tak nietypowa rzecz, ze linuxa nie moglbym uzywac,
    czyli kupilem windowsa wersje oem (zaplacilem za niego)
    na wersje box juz by mi nie starczylo kasy :(
    i zapytalem jak przykleic nalepke, aby pozniej mozna bylo odkleic,
    bo np chcialbym zmienic komputer (fakt jeszcze nawet niedokonany)
    i zostalem potraktowany jak zlodziej, oszust, degenerat,
    przodownik piractwa w polsce, dlatego tak sie "spienilem"

    > tak, infolinia nie jest najlepsza, masz racje
    i na kogo spadnie wina za bledna informacje?
    na mnie, bo pani zosia, ktora mi jej udzielila juz nie pracuje (i wlasciwie
    nigdy nie pracowala)

    i czy ktos moze mi doradzic, czy gdybym nagral taka rozmowe, moglaby byc ona
    dowodem?

    Daniel H.