  • Data: 2006-10-04 18:11:21
    Temat: Re: Zameldowanie dziecka
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herman napisał:
    > podczas próby zameldowania w Urzędzie
    > dzielnicy, powiedziano nam że do zameldowania musi posiadać
    > obywatelstwo(wydaje mi się to bzdurą).

    Obywatelstwa mieć nie musi, ale potrzebuje jakiegoś dokumentu
    upoważniającego do pobytu w RP (lista możliwości w art. 26 ustawy o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych).

    > Żeby otrzymać obywatelstwo po
    > ojcu(Białoruś) musi wyjechać wraz ze mną tam,

    A tego nie da się załatwić w ambasadzie?

    > ale to jest niemożliwe
    > ponieważ jestem tam poszukiwany za działalność polityczną. Nie chce by
    > dziecko otrzymało obywatelstwo po żonie(Ukraina) i chyba mam prawo nie
    > wyrażać na to zgody(czy tak jest?).

    Nie znam prawa ukraińskiego, ale teoretycznie jeśli dziecku przysługuje
    z mocy prawa obywatelstwo ukraińskie, to zgoda rodzica nie powinna mieć
    tu nic do rzeczy.

    Poza tym, tak na szybko, to z art. 13 ust. 2 ustawy o udzielaniu
    cudzoziemcom ochrony na terytorium RP wynikałoby, że Twojemu dziecku
    przysługuje status uchodźcy. A to chyba rozwiązałoby Twoje problemy?