    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie a prawo do lokalu! Co za bezsens!
    Date: Tue, 15 Jul 2003 23:06:37 +0200

    Na tego typu piętrzenie problemów przez urzędników mam następujący sposób,
    który z reguły prowadzi do sukcesu. Biorę wniosek o np. zameldowanie.
    Wypełniam go i naklejam tam znaczki opłaty skarbowej jeśli są wymagane (bo
    nie pamiętam akurat, czy są), robię następnie z tego kserokopię i idę do
    pani w urzędzie i składam jej to z prośba o potwierdzenie przyjęcia. Jak
    odmawia (z reguły), to idę na dziennik podawczy i zostawiam to za
    pokwitowaniem. I czekam na odpowiedź na piśmie. W takiej odpowiedzi masz
    podstawy prawne. Jak taka odpowiedź dostaję i jest ona nie po mojej myśli,
    to siadam sobie w zaciszu domu, sprawdzam akty prawne podane w uzasadnieniu,
    czasem piszę na grupę albo zapytam bardziej oblatanego znajomego i
    podejmuję decyzję. Albo uznam, że urząd ma rację, kładę uszy po sobie i
    robię to zgodnie z ich procedurą. Albo dochodzę do wniosku, że urząd nie ma
    racji i wysmarowuję skargę tudzież zażalenie.
    Czasem trwa to kilka miesięcy, ale staram się nie pieniaczyć. Szkoda nerwów.
    Zresztą Pani w okienku z reguły ma ustalony przez przełożonego algorytm i
    niewiele może zrobić. jedyna nadzieja, że jak przełożony będzie musiał
    napisać uzasadnienie do odmowy załatwienia Twojej sprawy, to przeczyta kilka
    przepisów i może dojdzie do wniosku, że to Ty masz rację.
    Czasem dobrze jest do takiego wniosku złożyć pismo przewodnie i podesłać im
    kilka artykułów. W Twoim wypadku pewnie to orzeczenie Trybunału. Może uznają
    Twoją rację.
    Osobiście jestem zdania, że do zameldowania pod podanym adresem nie są
    wymagane żadne dokumenty, a jedynie w wypadku udowodnienia, że podałeś adres
    do miejsca, gdzie tak naprawdę nie przebywasz, to można Cię ścigać karnie za
    wyłudzenie poświadczenia nieprawdy.