  • Data: 2007-03-14 12:15:39
    Temat: Re: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty -> zwrot towaru
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > W takim razie błędnie zrozumiałeś ustawę. Sklep może organizować swoją
    > działalność w każdy sposób. Może sprzedawać tradycyjnie, przez internet,
    > przez infolinie telefoniczną, przez katalogi gazetkowe, na straganie czy
    > jakkolwiek inaczej. Ale to nie oznacza, że automatycznie obowiązuje Cie
    > prawo do zwrotu towaru w terminie 10 dni, bo ono obowiązuje dopiero wtedy,
    > gdy kupiłeś coś _NA ODLEGŁOŚĆ_. Sposób w jaki sklep organizuje swoją
    > sprzedaż nie ma tu większego znaczenia, liczy się to JAK dokonałeś zakupu.

    wybacz, ale nie wiem jak mozna cos, co jest wyraznie napisane w ustawie, zle
    zrozumiec. Cytuje:
    Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy
    wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
    drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego lub
    zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub elektronicznej, reklamy
    prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci
    elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego
    urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub
    innych środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144, poz. 1204), są
    umowami na odległość, ***jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca,
    który w taki sposób zorganizował swoją działalność.***

    celowo rowniez wskazalem na ust 2-4 tej samej jednostki redakcyjnej (art. 6)

    zatem warunkiem koniecznym do uznania umowy za zawarta na odleglosc w rozumieniu
    ustawy, jest nic innego jak fakt zorganizowania przed przedsiebiorce
    dzialalnosci w taki sposob. Z tego wzgledu akurat to co zupelnie nie ma dla
    Ciebie znaczenia, ma zdaje sie znaczenie zasadnicze ;)

    Jezeli przedsiebiorca nie sprzedaje (a konkretnie nie przedstawia ofert
    handlowych za posrednictwem srodkow porozumiewania na odleglosc) via telefon,
    fax, inet czy cokolwiek innego - konsumentowi nie bedzie przyslugiwalo
    uprawnienie z art. 7 czy 10.

    Jesli zas prowadzi dzialalnosc mieszana - jak w topicowym przypadku - czyli
    oferuje (a nie reklamuje, bo to co innego) swoje produkty przez internet a
    jednoczesnie stwarza mozliwosc odebrania ich osobiscie w siedzibie sklepu -
    uprawnienie jak najbardziej.

    pozdrawiam
    d.