    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zakupy imienne w sklepie o dużej powierzchni
    Date: Mon, 05 Sep 2022 10:56:54 GMT

    On 2022-09-05, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    asady+sprzedazy+Selgros+Cash+Carry>

    > Ale opowiadam głupoty czy nie?
    > W selgros jest taki sam zapis w regulaminie jak w makro czy nie ma?

    Mam duże wątpliwości, czy taki zapis byłby legalny. Albo się deklaruje,
    że sklep jest dostępny też dla osób fizycznych, co rozumiem miało tu
    miejsce, albo się nie ogłasza i obsługuje tylko przedsiębiorców. Jeśli
    sklep zapewnie, że nieprzedsiębiorca może tam też kupić pod warunkiem
    wyrobienia karty, to wymuszanie takiej deklaracji jest MZ niedozwolonym
    postanowieniem umownym. Bo przecież nie jest to adresowane do osób
    fizycznych, które coś kupują do siebie do pracy, aby później dostać od
    pracodawcy zwrot. UOKiK w to raczej nie uwierzy.

    --
    Marcin