  • Data: 2005-08-19 07:29:03
    Temat: Re: Zakup mieszkania z wyodrebniona wlasnoscia
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    tomek. napisał
    > PS2. czy jesli to moj pierwszy zakup nieruchomosci, nigdy niczego
    > nie kupowalem to czy moge liczyc na zwolnienie z oplaty sądowej? (w
    > banku mi sie cos takiego o uszy otarlo..)

    Mozesz liczyc na zwolnienie z oplaty ale tylko od wpisu hipoteki, a
    nie zalozenia ksiegi i wpisu wlasnosci i to nie dlatego, ze to Twoj
    pierwszy zakup, a dlatego, ze na rynku pierwotnym. Oczywiscie jesli
    bank w oswiadczeniu, ktore Ci da do przedlozenia w wydziale ksiag
    wieczystych, napisze, ze kredyt zostal przeznaczony na cele
    budownictwa mieszkaniowego. Jesli Ci napisza, ze na zakup lokalu na
    rynku pierwotnym, to sad nie zwolni Cie z oplaty.
    Za zalozenie ksiegi i wpis wlasnosci zaplacisz ok 500 zl, skoro ma to
    byc kupowane na zasadach obowiazujacych w przypadku mieszkan
    spoldzielczych. Jesli nie - to ok 1600 zl.

    A tak poza tym, to na www.nieruchomosci.pl jest kalkulator, ktory
    uwzglednia obie formy wlasnosci :)

    pozdrawiam
    Gosia