    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania a rozliczenie CO...
    Date: Sat, 19 Nov 2011 15:13:05 +0100

    > ^^^^^^^
    > Patrz niżej.

    > Nijak.
    > Jeśli ta grupa to .prawo, pisanie o czynszu przystoi przy czynszu,
    > a nie przy opłatach eksploatacyjnych.
    > Istotone, bo wierzycielem *może* być inny podmiot.
    Gotfrydzie, pozwalam sobie kolejny raz się nie zgodzić. Żeby nie bić
    piany: widziałeś kiedyś żeby ktoś miał _indywidualną_ czy nawet grupową
    umowę _bezpośrednio_ z dostawcą "ciepełka"? Nie, wierzycielem pozostaje
    spółdzielnia bo to ona się rozlicza z "innym podmiotem" i de facto
    odsprzedaje tą "usługę" swoim członkom.

    > <baczność>
    > <spocznij>
    >
    > A myślałby kto, że przepis jasno reguluje, że czynsz, to opłaca
    > najemca lub dzierżawca ;)
    Czepiasz się:P "Zaliczkę na utrzymanie" itd, lepiej? Poza tym o jakim
    "najemcy czy dzierżawcy" mówimy skoro właściciel zajmuje swoje
    mieszkanie osobiście? Wątkotwórca nic nie wspominał, żeby było wynajmowane.

    > Nie wierzę.
    Sprawdziłem, dokładnie taki zapis mam w akcie. Sprawdziłem dla rozrywki
    u teściowej, ma dokładnie taki sam.

    > A jeśli chodzi o "opłaty związane z lokalem" (a nie czynsz!)
    > to do rozwikłania pozostaje problem ich wysokości, jeśli
    > trzeba określić kwotę stanowiącą podstawę wszelkiego
    > opodatkowania.

    A świstak siedzi i zawija... teoretycznie masz rację, w praktyce jest
    jak jest.

    > Zgoda.
    > Żeby nie było: nie czepiam się *całego* postu, lecz określenia
    > "czynsz" oraz tezy jakoby pominięcie rozliczenia opłat miało
    > powodować by default "przypisanie ich do mieszkania".
    > Nie widzę podstawy.

    Prawnej? Nie ma. "Zwyczajowa" niestety jest, to powszechna praktyka.

    > No, w sp-ni może się jakiś szpencjalista trafić.
    > Ale przypuszczam że raczej też napiszą o "rozliczeniu kosztów
    > związanych z lokalem", a nie o czynszu.
    Możliwe.

    > Ma, ale nie od niego :D
    Powodzenia:)

    > No nie ma.
    > Nienależne pieniądze ze sp-ni będą nienależne, należy jeszcze
    > dojść kto powinien od nich pobrać podatek ;)
    Heheh, znów idealizujesz. Tzn. oczywiście masz rację, ale nic z tego nie
    wyniknie, takie "zwyczaje".

    > Ależ nie byłaby :), co nie zmieniałoby faktu, że to sp-nia
    > miałaby do niej roszczenie, a nie nabywca.

    Zaręczam Ci że spółdzielnia nie bawiłaby się w roszczenia do byłego
    właściciela, tylko próbowałaby obciążyć nowego.

    > Ekhm... ale wiesz, że długi można przypisać do mieszkania
    > tylko za pomocą hipoteki i zastawu?
    > Która wersja wchodzi w rachubę?
    Ta trzecia, gdzie spółdzielnia rozlicza lokal według swojego widzimisię.

    > To że *spółdzielni* może się tymczasowo inaczej wydawać to inna
    > sprawa :D

    No właśnie. I nie słyszałem o nikim, to by to "wydawanie się" skutecznie
    zakwestionował.
    --
    pozdrawiam
    MZ