eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
  • Data: 2024-04-10 02:34:56
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-04-09, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    wi-na-ten-temat-nauka/a-57068103

> [...]
    > zaburzenia ich rozwoju. Przez analogię - ktoś twierdzi, że u człowieka
    > występują dwie ręce - lewa i prawa, a ty twierdzisz że wariantów rąk
    > jest bardzo wiele, bo ktoś może mieć dwie lewe, komuś mogła piła w
    > tartaku urąbać, a są nawet znane przypadki że komuś wyrosła trzecia,
    > więc stwierdzenie że "u ludzi występują dwie kończyny górne - lewa i
    > prawa" jest z gruntu fałszywe.
    >
    > Ale dobra - pobawie sie w dzejefa - kiedyś nauka wyróżniała dwie płcie,
    > teraz się z tym nie zgadza - kiedy się myliła - wtedy czy teraz?:P

    Czy myśmy tego nie tak dawno tu nie przerabiali? Generalnie problem MZ
    tkwi w postrzeganiu wszystkiego w kategoriach zerojedynkowych. Koloru
    oczu nie nazwiesz zaburzeniem, a są i takie populacyjnie na poziomie
    2-3% (zielony, szary). Są też warianty pośrednie. Wiele cech ma pewną
    gradację. Z fizyczną ręką tak się nie da, ale ze sprawnością rąk jak
    najbardziej (mniej lub bardziej dominująca). Tak samo jest i z
    orientacją. Co z tego, że ktoś ma penisa i nie ma piersi, jeśli w dużym
    stopniu pociągają taką osobę trzeciorzędowe cechy męskie? A w tych
    cechach, ich manifestacji też przecież występuje gradacja. No to trzeba
    by wyłącznie na poziomie genetycznym czy chromosomalnym.

    Natomiast całe zamieszanie jest z narzucaniem innym jakiś społecznych
    konstruktów poprawnościowych i jak już to tu widziałbym problem. Tyle,
    że to też nie jest MZ wina osób, które mają tą tożsamość płciową mniej w
    pozycji skrajnej (żeńska - męska) niż większość populacji. To jest
    problem stworzony przez na ogół zupełnie binarne osoby, które uważają,
    że tak tamtym osobom pomagają.

    --
    Marcin