  • Data: 2007-02-02 22:59:15
    Temat: Re: Zakaz używania tel.komórkowych w pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Jan 2007, Jotte wrote:

    > A czy sprawiło by Ci trudność sprecyzowanie treści pytania?

    Spróbuję przetłumaczyć :)
    KP ustanawia "stawianie do dyzpozycji" pracodawcy czasu pracownika, tak?
    Oznacza to iż to *pracodawca* określa, co pracownik ma (a czego nie
    ma) robić w czasie pracy.
    Zasada to może być podważona tylko przez akty prawne wyższego rzędu
    (czytaj: Konstytucję) lub przepisy (być może innych aktów równorzędnych,
    czyli ustaw) które będą ustanawiały przepisy szczegółowe.
    Jeśli więc przepisy szczegółowe (lub wprost Konstytucja) dają priorytet
    ochronie życia, bądź istnieją nakazy zachowania się w razie pożaru, to
    owe przepisy będą miały priorytet nad listą zadań pracownika w czasie
    pożaru - bez naruszania KP.
    Takoż zasada nienaruszania godności pracownika np. pozwala (niezależnie
    od ew. przepisów BHP) na ekhm... "czynności fizjologiczne podlegające
    ograniczonej kontroli organizmu" :) więc pracodawca NIE może żądać
    nieuzasadnionego stosowania pampersów.
    Widzisz jakąś zasadę lub przepis, który uprawniałby pracownika do
    DOMAGANIA SIĘ prawa korzystania z komórki w czasie pracy?
    Przyznam że sam mam wątpliwości co do takiego zakazu "generalnego",
    ale raczej natury etycznej lub "kulturowej" powiedzmy.
    Ale mowa o prawie.

    pzdr, Gotfryd