  • Data: 2005-04-21 19:09:15
    Temat: Re: Zakaz konkurencji a niewyplacenie odszkodowania
    Od: "Pawel D." <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W "Rzeczpospolitej" z 20.04.2005 jest artykul na ten temat ( z przykladami
    > wyrokow SN na korzysc pracownika ). Czy to oznacza, ze pracownik zawsze musi
    > wystapic do sadu i dopiero wyrok potwierdza nieobowiazywanie umowy ?

    Szkoda że autor wątku dokładnie nie napisał jak sformułowana była umowa.
    W przypadku kiedy firma w ogóle nie wywiązała się z obowiązku wypłaty
    odszkodowania sprawa jest w miarę prosta. Jeżeli pracownikowi zależy na kasie
    wówczas ze swej strony powstrzymuje się od pracy dla konkurencji i na drodze
    sądowej domaga się wypłaty umownego odszkodowania. Jeżeli nie zależy mu wówczas
    uznaje że umowa nieobowiazuje (warto napisać do firmy pismo że skoro nie płacą
    to umowa zostaje rozwiązana) i pracuje gdzie chce.
    Ja natomiast miałem sytuację że firma spóżniła się z wypłatą o 2 dni.
    Czy w świetle prawa umowa o zk dalej obowiązuje?