  • Data: 2011-12-23 06:22:30
    Temat: Re: Zakaz fotografowania
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właśnie problem z tym żądaniem opuszczenia, JEŚLI prawo do pobytu
    > nie jest "umowne".
    > Skoro właściciel obiektu DEKLARUJE jego publiczną dostępność
    > (a art.60 KC ma zastosowanie, sam fakt niewymagania karty
    > klubowej na wejściu na to wskazuje - oczywiście Makro to nie
    > dotyczy), to... deklaruje.

    Deklaruje ale pod określonymi warunkami. Mam prawo określić warunki pod
    jakim deklaruje wstęp na swój teren. Nie jest tak że mogę tylko albo
    zakazać wstępu całkowicie albo bezwarunkowo.

    > Poczta jest w ogóle poza konkursem, ze względu na "urzędowość"
    > jej funkcji.

    Akurat. To jest odrębna osoba prawna. Bez znaczenia jest to kto jest
    właścicielem akcji. Nawet SP ma prawo określać warunki na jakich wchodzi
    się na jego teren.

    > Niezbyt, chyba że mamy wierzyć że taki klient ma obowiązek ponosić
    > "zwykłe koszty używania", nie w postaci *innej* umowy (bo wtedy
    > zgadzamy się, że to nie o użyczenie chodzi), lecz z tytułu
    > SAMEGO użyczenia.

    Jakby było napisane w regulaminie to winien podnosić. Ale w żadnym który
    do tej pory czytałem nie było :) Choć przypominam sobie że w niektórych
    kibelkach w centrum handlowym biorą pieniądze a w niektórych nie.

    > Nie wspomnę o kwestii podatkowej :P(korzystający z użyczenia ma podatek jak -
    nomen omen - w banku,
    > ale fakt pobytu w danym miejscu w innym celu, a nie "korzystaniu
    > wedle potrzeby", sprowadza podatki do tego celu, a nie samego
    > faktu korzystania).

    Zapewne MF jeszcze na to nie wpadł. Ale jak widać wypadał na coraz
    więcej pomysłów, więc pożyjemy zobaczymy.
    Choć można to również interpretować jako umowę miedzy właściciel centrum
    handlowego a najemcami sklepów na korzyść osoby trzeciej (art. 391 kc).
    Zresztą zakwalifikowanie tego z punktu widzenia prawa cywilnego wymaga
    pomyślenia. Natomiast z całą pewnością jest to jakiś stosunek prawny.
    Zresztą gdyby przyjąć że między właściciel galerii handlowej a
    odwiedzającymi nie ma żadnego stosunku prawnego (powiedzmy że to
    prekarium) to tym bardziej ochrona ma prawo wprosić każdego z dowolnego
    powodu. A każdy będąc u kogoś ma obowiązek się do tego dostosować, a jak
    nie to art. 193 kk + roszczenie o eksmisję.

    > Na deser pozostaje sprawa roszczeń korzystającego, które miałby
    > jeśliby rzeczywiście był korzystającym z użyczenia, a dany
    > lokal lub budynek mu zamknęli. Zaznaczę: nie z *innego* tytułu,
    > a samego faktu użyczenia.

    Jak już się trzymamy użyczenia to w regulaminie akurat stoi kiedy mogą
    zamknąć i żadnych roszczeń nie wiedzę.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU