  • Data: 2008-04-20 09:27:47
    Temat: Re: Zadatek, ktory nie został wpłacony
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 20, 10:22 am, kauzyperda <l...@Z...eu> wrote:

    > To ma byc pytanie?

    Tak. Chodzi mi o to, że zgodnie z art. 395 KC odstąpienie od umowy: 1)
    jest prawem strony, 2) wykonuje się przez złożenie oświadczenia woli.
    W naszym wypadku trudno twierdzić, żeby było to prawo strony, chyba że
    stwierdzimy, że strona miała prawo do niezapłacenia pierwszej raty
    zadatku (trzeba by znać całą umowę). Natomiast IMO nie jest dokonywane
    przez złożenie oświadczenia woli.

    > Mialem na mysli to, ze odstapienie od umowy dziala "wstecz" - w ten
    > sensie ze niweczy sktuki czynnosci i stan ocenia sie tak jakby umowy nie
    > bylo, rozwiazanie umowy dziala na przyszlosc.

    IMO rozwiązanie umowy może być również ze skutkiem "wstecz". To
    zresztą sugeruje art. 497.