  • Data: 2020-11-15 23:32:46
    Temat: Re: Zabawa a policjanta [pożar od petardy co w cel nie trafiła]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5fb17788$0$545$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 15.11.2020 o 16:37, A. Filip pisze:

    >Moim zdaniem nie masz racji. Kościół od dłuższego czasu w niewielkim
    >stopniu jest utrzymywany z datków wiernych. Przede wszystkim państwo
    >go
    >utrzymuje. Płacąc za nauczanie religii księżom i zakonnicom.

    To moze utrzyma ksiedza, ale nie calosc organizacji.

    >Remontując kościoły.

    Z drugiej strony - chcesz zobaczyc zabytki ... koscioly czekaja.
    Wypada partycypowac ...

    >Przekazując KK nieruchomości, które ten wynajmuje, albo i
    >sprzedaje.

    Ale trzeba przyznac, ze w wczesniej zabral wiecej.

    >Nigdy nie bawiłem się w statystyki, ale wątpię, by
    >przekazywane przez wiernych datki za śluby, pogrzeby, msze czy na
    >tacę
    >środki zaspokoiły kilka procent potrzeb kościoła.

    Do 1990 musialy starczyc. Co prawda Fundusz Koscielny byl, ale raczej
    niewielki.

    tysiac wiernych w parafii ... jak da po 10 zl na msze ... przyzwoita
    kwota na tydzien ... o ile przyjda.

    J.