  • Data: 2012-06-18 16:04:05
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zle stawiasz sprawę, IMO.
    > Połóż nacisk na bezprawnosc tego żadania, bo w tym problem.

    Nie widzę niczego niestosownego w uzależnieniu ceny biletu na basen od
    wieku dziecka. Jeśli uważasz, że jest inaczej, to podaj podstawę prawną
    tego twierdzenia.

    > Załóżmy, że jakis sklep robi promocję, ale z warunkami - wsród
    > warunków jest cos, co jest wykroczeniem.
    > Ale sklep wydaje "promocyjny" towar na podstawie oswiadczenia.
    > Czy będzie mógł domagać się zwrotu towaru (lub dopłaty do
    > "niepromocyjnej" ceny), jesli się okaże, że oswiadczenie było
    > fałszywe w miejscu w którym domagano się popełnienia wykroczenia?

    Rozumiem, że pytanie jest z punktu widzenia właściceila sklepu, bo ja
    oczywiście domagać sie nie bedę mógł. A co do sklepu, to będzie to po
    prostu oszustwo. Gdyby właściciel sklepu wiedział, że jakiś tam warunek nie
    zachodzi, to by towaru po takiej cenie nie wydał i w tym zakresie zostaje
    doprowadzony do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. W tym wypadku sprawa
    jest o tyle prostsza, że sklep może sobie w zasadzie dowolnie "układać"
    warunki promocji. Inaczej jest w wypadku Gminy, która musi się kierować
    przepisami prawa.