  • Data: 2004-05-23 20:02:30
    Temat: Re: ZUS - komornik - przedawnienie - BEZNADZIEJNE ?
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:503c.00000681.40b06782@newsgate.onet.pl...
    > Osoba prowadząca działalnośc gospodarczą NIE opłaca składek zusowskich za
    msc.
    > IV,V,VI 1996, w roku 1999 przechodzi na emeryturę. Niestety
    zbagatelizowała
    > sprawę i w chwili obecnej komornik na posdt. tyt.wyk. przesłał jej
    zawiadomienie
    > o zajęciu świadczeń emeryt-rent.
    >
    > NG - 490 pln - po podliczeniu kosztów i odsetek wychodzi w sumie ok 1200

    > 1. co mozna zrobic w tej sytuacji - nei neguje dluznik faktu zaleglosci

    zapłacić
    i tak komornik ściągnie to z emerytury razem z kosztami
    ...hm tylko nie wiem czy teraz po wszczęciu egzekucji masz jakieś szanse
    niezapłacić kosztów komorniczych
    chyba żadnych
    suma sumarum
    zus będzie potrącał z twojej emerytury aż do pełnego zaspokojenia komornika
    i wierzyciela

    > 2. a jak sie ma sprawa przedawnienia do tego problemu ?
    składki ZUS przedawniają się z upływem 10 lat
    a od niedawna postępowanie egzekucyjne zawiesza upływ terminu więc dolicz do
    10 lat jeszcze okres prowadzenia postępoawnia egzekucyjnego i masz