  • Data: 2002-06-24 21:04:04
    Temat: Re: ZUS, ciąża i zasiłki... pomocy, bo się pogubiłam...
    Od: mm01 <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Justyna napisał:
    > Zaczyna mi się 8 miesiąc ciąży.
    > Mam umowę na czas określony do końca sierpnia.
    > Termin porodu wypada mi wcześniej - ok 24 sierpnia.
    > Zarabiam brutto 2080 zł/mc.
    > Co ze mną będzie we wrześniu?

    bezrobotna (jak nie przedluzy ci umowy pracodawca)

    > W jakiej wysokości dostanę zasiłek macierzyński?

    nie dostaniesz go, jezeli bedziesz bezrobotna, bo aby dostac zasilek
    macierzynski
    trzeba otrzymac urlop macierzynski

    > Co z zasiłkiem wychowawczym? Kto go płaci

    jest płacony ze srodkow ZUS

    > i czy w ogóle mi przysługuje,
    > jeżeli umowa wygaśnie z końcem sierpnia?
    warunkiem zasiłku jest urlop wychowawczy+ granica dochodu netto (chyba
    do 528 zł)na czlonka rodziny

    > Kto od tego płaci podatek
    podatek płaci zawsze podatnik - a wiec w tym przypadku Ty

    > i czy będę ubiezpieczona w trakcie pobierania
    > zasiłku wychowawczego
    tak

    [ciach]

    pozdrawiam mm01