  • Data: 2002-06-25 08:23:06
    Temat: Re: ZUS, ciąża i zasiłki... pomocy, bo się pogubiłam...
    Od: domańczak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Viwian wrote:
    Przysluguje Ci urlop macierzynski i zasilek macierzynski w wysokosci
    >Twoich obecnch zarobkow.
    Drobne uscislenie - należy sie zasiłek macierzyński, ale nie urlop
    macierzyński (żeby dostać urlop, trzeba pracować; chyba ze oczywiscie
    jeszcze przed zakończeniem pracy wykorzystasz część urlopu). Pieniedzy
    dostaje sie tyle samo co na uropie macierzyńskim, z tym że kasie
    wypłaca ZUS, anie pracodawca.
    Niestety w tym wypadku nie przysluguje Ci urlop
    >wychowawczy ani zasilek wychowawczy.
    Tu sie zgadzam
    Z tego co wiem mozna zaczac korzystac z
    >urlopu macierzynskiego wczesniej (ale ja nie korzystalam). Jesli pracodawca
    >przedluzylby ci umowe na czas nieokreslony (pewnie nie bedzie chcial, ale
    >warto probowac) to bedziesz mogla skorzystac z zasilku i urlopu
    >wychowawczego. Ja niestety nie mialam tyle szczescia i musialam
    >zarejestrowac sie jako bezrobotna w Urzedzie pracy. Dzieki temu mam
    >ubezpieczenie zdrowotne.
    No i przysługuje przez rok lub tylko pół roku ( w zależnosci od
    miejsca zamieszkania) zasiłek dla bezrobotnych.
    Poza tym, ale na tym to juz sie nie znam, każdej samotnej matce w
    Polsce, niejako z urzędu (o ile się nie mylę), przysługuje jakiś
    zasiłek (to chyba daje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej). Dostaje sie
    go na jakis czas przed porodem i iles czasu po. To jest suma
    przewyższajaca chyba zasiłek dla bezrobotnych. W każdym bądź razie
    dużo młodych ludzi specjalnie nie bierze ślubu, żeby załapać sie na tą
    kasę.
    Należą sie tez alimenty od ojca dziecka - jeśli od niego nie da sie
    wyegzekwować, to placi Skarb Państwa.
    Pozdrawiam i powodzenia
    Ania