    From: Tomasz Pyra <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZE - słup energetyczny, którego nie chce
    Date: Fri, 10 Jun 2005 12:22:02 +0200

    witek napisał(a):

    > Kurcze, ile razy mam powtarzać w kółko to samo.
    > Mam wrażenie, że masz kłopoty z rozumieniem tego co piszę.
    > Czy ja napisałem, że za darmo. Pisałem o zachowaniu typu: nie pozwole,
    > bo nie.

    Wiesz ile kosztuje metr ziemii?
    Dokladnie tyle ile aktualny wlasciciel za nia żąda.

    Jezeli przyjdziesz do kogos i powiesz ze chcesz kupic od niego kawalek jego
    dzialki, to uwazasz ze on nie ma prawa powiedziec Ci "spadaj na drzewo", albo
    "ok... milion dolarow" ?

    A w czym myslisz ZE jest lepszy od Ciebie?
    ZE jest firma taka jak kazda inna.

    Czy jezeli moja firma bedzie chciala wybudowac sklep (w dzielnicy w ktorej
    nigdzie nie ma zadnego sklepu), to mam prawo powodujac sie na "dobro ogolne",
    wladowac sie komus z tym sklepem na dzialke? Czy moze chociaz wywlascic go po
    cenie rynkowej?

    Zrozum ze ZE jest zwykla firma prywatna - i jako taka nie moze stac ponad prawem.

    I zalatwianie takich spraw na poziomie ZE-wlasciciel jest bezsensowne.

    Powinna to zalatwic gmina sprzedajac te dzialki (zostawic sobie miejsca na
    poprowdzanie mediow).

    Ewentualnie to gmina moze sie teraz zdecydowac na negocjacje z aktualnym
    wlascicielem na jakies odkupienie czesci juz sprzedanych dzialek, po to zeby
    doprowadzic medium do jakis dalszych dzialek ktorych jeszcze nie sprzedala (bo
    jak wiadomo dzialka z doprowadzonymi mediami jest znacznie drozsza).

    Jak sobie ktos kupil dzialke bez doprowadzonego pradu, to niech sie teraz sam
    martwi i negocjuje z innymi.

    I na prawde nie widze powodu dla ktorego ja mam ponosic straty finansowe,
    tylko po to, zeby ktos inny podniosl sobie wartosc swojej dzialki (bo
    podlaczenie pradu sprowadza sie wlasnie do podniesienia wartosci dzialki).

    A sprzedajac, czy wynajmujac komus cokolwiek wlasciciel ma prawo zazadac
    dowolnie wysokiej ceny. Poza cena rynkowa moze sobie doliczyc koszty dodatkowe
    (zwiazane na przyklad z przeprowadzka) lub wartosc sentymentalna, ktora bardzo
    latwo moze wielokrotnie przekroczyc wartosc rynkowa.