    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZE - słup energetyczny, które go nie chce
    Date: Wed, 08 Jun 2005 22:47:38 +0200

    witek napisał(a):

    > Dowcip polega na tym, ze czasami wlasciciel terenu zachowuje sie lepiej
    > niz niejeden osiol.
    > Jak sie uprze to z nim nie pogadasz.

    Wszystko jest kwestia ceny.
    Granica rozsadku jest tu koszt wykopania tunelu pod sporna posiadloscia.
    Chociaz zapewniam ze szybciej da sie dogadac z sasiadem.

    Jak ktos jest osiol i nie chce sie zgodzic na _rozsadne_ warunki, to
    zapewne zgodzi sie na nie jego sasiad.
    atomiast jezeli czyjas prywatna firma uzurpuje sobie prawo do walnieca
    slupa tam gdzie im wygodnie "bo jak nie to ktos nie bedzie mial pradu",
    to jest to problem _wylacznie_ tej firmy i tego kto nie bedzie mial pradu.

    > jak chce z buciorami to wywalaj, ale jak przychodzi i chce pogadac, a ty
    > go dalej wywalasz i nie przemawia do ciebie, ze ta droga przez twoje
    > grunty to jedyne rozwiązanie to co wtedy?

    Jezeli ktos chce sobie na czyjejs ziemii cokolwiek wybudowac -
    cokolwiek, obojetnie czy to bedzie hipermarket, sklepik, dom, czy slup,
    to jezeli zaproponuje rozsadna oplate, to z pewnoscia zgode uzyska.

    Natomiast jezeli ktos chce za darmo pozbawic kogos jego wlasnosci, to
    jest to zwykle ograbienie.
    Chociazby z tego wzgledu ze dzialka ze slupem w srodku jest sporo mniej
    warta od dzialki bez slupa.