eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all
    .nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com
    !peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu> <61102388$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu> <61102814$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <eog2gq4x9bz2$.1uwmcnc54el52.dlg@40tude.net>
    <6110f995$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <ywlzg2erz2h0.18pel2qx6ze6q$.dlg@40tude.net>
    <61115606$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gmymjuhf139g$.d0qw2fuqab0n$.dlg@40tude.net>
    <61117559$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <61118fd4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <9GlQI.424122$nc1.360774@fx12.ams1>
    <6111ffb3$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <1u99do2zi3zr7.awqry3ub5ai$.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <6113b935$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <s4a62jlm8xjc$.4cq8pou3zavi.dlg@40tude.net>
    <611ba7f5$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1o4151aj8guzp$.1pc6oujk35bn3$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk
    2010 (PO+PSL)
    Date: Tue, 17 Aug 2021 15:55:33 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1o4151aj8guzp$.1pc6oujk35bn3$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Message-ID: <611bbfd5$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1629208533 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 515 185.192.243.253:59507
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4097
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:813592
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.08.2021 o 15:36, J.F pisze:

    >> Smoleńsku. Żeby im nie gadała bezsensownie, ze mają się wznieść (bo
    >> lądowali) przestawili ciśnienie tak, by system myślał, że są wyżej.
    >
    > Tak to jakos wygladalo - system TAWS ostrzega przed zblizeniem do
    > ziemi, przed lotniskiem nie ostrzega, bo ma w bazie, ze tu jest
    > lotnisko, a smolenskiego lotniska w bazie nie ma, bo to lotnisko
    > wojskowe i malo uzywane.
    >
    > Podsystem TAWS ma osobny tryb pracy na te okolicznosc, ale byc moze
    > piloci nie byli z nim dobrze zapoznani. W koncu zazwyczaj latali na
    > porzadne lotniska.

    O tym nie wiedziałem. Dziwne, że nie daje się wprowadzać ręcznie miejsca
    lądowania.
    >
    >> Mierzyli odległość od ziemi radiowysokościomierzem, ale nie wpadli na
    >
    > Mieli co najmniej 5 wysokosciomierzy barycznych, z czego dwa przed
    > pierwszym pilotem. Przestawil cisnienie tylko na jednym z nich.>
    > A drugi pilot ... nie dowiemy sie - patrzyl na co innego i nie
    > kontrolowal wysokosci, czy dobrze widzial co sie dzieje, ale wolal nie
    > mowic, bo po co ma sie nagrac przekroczenie minimow. Trzeba wyladowac.
    > Szczegolnie ze RW ciagle podaje bezpieczne 100m.

    RW podaje odległość od ziemi, a nie wysokość lotu. To nie zawsze to samo.
    >
    > Po wypadku CASA komisja zarzucila zalodze nie korzystanie z dostepnych
    > przyrzadow, wiec teraz nawigator mial zadanie - odczytywac wskazanie
    > RW.

    I słusznie. Tylko, że to ma znaczenie, gdy RW podaje mniejszą wartość,
    niż wysokościomierz barometryczny.
    >
    >> to, że przed pasem jest "dołek". Dołka nie było na mapach, bo nikomu nie
    >> przyszło do głowy, że ktokolwiek zamiast mierzyć wysokość barometrycznie
    >> będzie ją mierzył od ziemi.
    >
    > O dolku byc moze wiedzieli, bo lecieli tam 3 dni wczesniej, no i
    > regularnie co roku - ale to moze inna zaloga.
    >
    > Dolek nie jest gleboki na 100m, i spokojnie by odlecieli, ale
    > prawdowpodobnie wcisneli przycisk Uchod, ktory ... nie zadzialal.
    > Bo w tym trybie lotu nie dziala.

    I brakło tych 5 sekund zwłoki. Generalnie każdy z tych błędów z osobna
    by nie spowodował katastrofy, ale połączone niestety...


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1