  • Data: 2006-08-27 23:26:56
    Temat: Re: Wznowienie dochodzenia
    Od: "cerebrum" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo dziękuję Panie Robercie za tak szybką odpowiedź. Z jednej strony
    trochę mnie zmartwiło, że nie sposób udowodnić winę temu kierowcy, ale podał
    mi Pan dobrą wskazówkę odnośnie tego odszkodowania. Nawet niewielka suma
    przydałaby się na leki dla niej i bardzo chorego męża.

    > Piszesz coś o namawianiu świadków.
    > Jeśli faktycznie byli inni postronni świadkowie i oni zeznali, ze było to
    > światło czerwone, no to przysłowiowa mogiła.

    Tak, pech chciał, że kierowca jechał na linii podmiejskiej ze swojej
    rodzinnej miejscowości do naszego miasta i wszyscy świadkowie jakimś dziwnym
    trafem są wyłacznie z tego autobusu i są mieszkańcami tej miejscowości.

    Policja nie przesłuchała żadnego świadka, który przechodził wraz z tą panią
    przez jezdnię. To był dzień targowy, skrzyżowanie przy targu, ruchliwe
    miejsce.

    A gdyby podać ogłoszenie w lokalnej gazecie, by zgłosili się świadkowie tego
    wypadku? Czy to ma sens? Czy wtedy można byłoby powiedzieć o znalezieniu
    nowych dowodów??

    > Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to sprawdzić, czy czasem skrzyżowanie
    nie
    > znajduje się w polu widzenia jakiejś kamery ochrony obiektu.

    Dziękuję za tą wskazówkę, na pewno się rozjerzę za kamerą w tamtej okolicy.

    > Odszkodowanie moim zdaniem i tak jej się należy na podstawie art. 436 kc.

    Ta kobieta zwróciła się do jednego z centrum odszkodowań, ale firma odmówiła
    podjęcia sie sprawy. W jaki sposób można byłoby na podstawie wymienionego
    przez Pana artykułu kc starać się o odszkodowanie? Czy są jakieś firmy które
    byłyby w stanie przeprowadzić taką sprawę? (Jedynie zależałoby nam, by koszty
    takiego postępowania móc ponieśc po sprawie)

    Jeszcze raz dziękuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Z.Szewczyk