  • Data: 2005-11-16 14:00:08
    Temat: Re: Wystapienie ze zwiazku wyznaniowego
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cysiek napisał(a):
    > hm, no mysle ze na zasadzie ochrzczenia mnie wedlug wlasciwego obrzadku
    > przez rodzicow gdy bylem niemowleciem. i potwierdza to akt chrztu ktory
    > znajduje sie gdzies w dokumentach parafialnych a takze stosowne zapisy w
    > ksiegach parafialnych w ktorych zapisuje sie informacje o chrztach,
    > zgonach i slubach.
    Podstawowa sprawa - skoro piszesz o chrzcie, kosciele i parafii to
    zakladam ze nalezysz do Kosciola Katolickiego (wzglednie Prawoslawny -
    nie wiem czy w kosciolach ewangelickich istnieje pojecie parafii) - wiec
    mogles to napisac na wstepie a nie pisac enigmatycznie "zwiazek wyznaniowy"
    > kaze mi to przypuszczac iz w dalszym ciagu w swietle prawa (nawet jesli
    > osobiscie sie do takiej przynaleznosci nie poczuwam) jestem uwazany za
    > czlonka owego kosciola.
    Jesli mam racje i chodzi o Kosciol Katolicki to czlonkiem Kosciola jest
    sie dozywotnio. Aby stac sie czlonkiem Kosciola nalezy byc otrzymac
    sakrament chrztu swietego i wg doktryny KK sakrament ten naznacza
    nieodwracalnie czlowieka (czy tam jego dusze - mniejsza z tym). W kazdym
    badz razie jesli dobrze pamietam wg KK czlowiek ktory zostaje ochrzczony
    staje sie katolikiem do konca swojego zycia, bez wzgledu na to czy sie z
    tym zgadza czy nie. Co jednak nie przeszkadza stac sie jednak
    niewierzacym czy tez zmienic wiare.
    > no i kwestia czy moge to jakos zmienic na drodze
    > sadowej/administracyjnej? tylko o kwestie formalne mi chodzi.
    No raczej nie sadze. Panstwo jest oddzielone od religii wiec nie moze
    sie mieszac do tego czy jakis kosciol/zwiazek wyznaniowy uwaza kogos za
    swojego czlonka. Malo tego - pewnie z punktu widzenia prawa nie nalezysz
    do kosciola/zwiazku jesli nie podpisales zadnego papierka
    Tak w ogole... to przeciez nie masz na czole napisane ze nalezysz do
    kosciola/zwiazku. Zatem poki sam sie tym nie bedziesz chwalil, nie
    bedziesz zaswiadczal wobec innych ze wierzysz w odpowiednie nauki bo
    nikt nie bedzie wiedzial ze nalezysz do tegoz kosciola/zwiazku.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl