eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow? › Re: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
    Date: Tue, 28 Jan 2003 00:05:50 +0100

    On Mon, 27 Jan 2003, kicia kocia wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ W 1997 roku kupilam mieszkanie za kwote 55.000 zl
    >+ W 2000 roku sprzedalam ow lokal za kwote 60.000 zl
    [...]
> [...]
    >+ przepisowym terminie 2 lat (zamierzam to zrobic dopiero pod koniec tego
    >+ roku).
    >+ Skarbowka chce teraz sciagnac ze mnie nalezny podatek wraz z odsetkami (za 2
    >+ lata... :-(
    >+
    >+ Mam w zwiazku z tym nastepujace pytanie: od jakiej kwoty bedzie liczony ow
    >+ podatek?
    >+ Wiem, ze od tych 60.000 moge odliczyc oplate skarbowa, notarialna i
    >+ posrednika handlu nieruchomosciami (w sumie ok. 3.000,- zl). Ale czy moge
    >+ rowniez odliczyc koszt zakupu tego mieszkania?

    A weź ty ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych i sprawdź :)
    "Wszelkie koszty poniesione w celu..., za wyjątkiem wyłączonych..."

    Przecież koszt zakupu to jest najważniejszy koszt !

    >+ Przeciez kupilam je za pieniadze, ktore juz raz zostaly opodatkowane (w
    >+ momencie ich zarobienia przez mnie). Moim faktycznym dochodem z tego
    >+ mieszkania jest ok. 2.000,- zl
    >+ (co wliczajac inflacje i amortyzacje mieszkania daje rzeczywisty dochod
    >+ rowny ZERO, ale niech tam...)

    Właśnie "niech tam" :), w złotówkach przybyło.

    >+ Blagam, niech mi ktos odpowie, bo odsetki rosna...

    Chwila. Skoro US się "przyczepił" to chyba wydawał decyzję ?
    Czy tylko grzecznie pytali, bez postępowania ?? Bo jeśli tak
    to wpłacać czym prędzej, niż zaczną myśleć o ukaraniu !
    I razem z wpłatą donieść na siebie :]
    Czynny żal chyba nie pomoże, bo US ma dokumenty "niebiesko
    na szarym" (czytaj: deklarację), mogą ukarać (miałaś sama po
    upływie terminu zapłacić podatek z odsetkami).

    pzdr, Gotfryd