    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrolowal mnie cwaniak na OC - pomocy :(
    Date: Tue, 16 May 2006 13:35:57 +0200

    Patrze, patrze a tu Myszkin porozsypywal nastepujace haczki:
    > Szanowni grupowicze - poradzcie. Nie mam doswiadczenia w tej
    > dziedzinie. Dopiero co kupilem samochód. Na parkingu przed Urzedem
    > byl tlok. Akurat jakis samochód wyjezdzal z parkingu wiec
    > musialem mu zwolnic droge i cofajac puknalem lekko w wielkie Audi
    > za mna.
    > (...)
    > Znajomi mówia, ze zrobilem
    > wielka glupote, ze dalem swoje OC, ze lepiej bylo pozwolic
    > idiocie wezwac Policje i ze prawdopodobnie to on by dostal mandat
    > za wzywanie Policji do takiej glupoty,
    Powiedz znajomym zeby sie zglosili do lekarza
    > a ja jesli dostalbym mandat to nie zande 500, a najwyzej z 50 zl.
    Nie wiem jaki bys mandat dostal (sprawdz w taryfikatorze) ale fakt
    dostania mandatu nie sprawia ze poszkodowany nie moze naprawic szkody z
    Twojego OC
    > Teraz zaluja ale gorsza jest wizja tej zwyzki za OC. Pojechalem do PZU po porade.
    > Opowiedzialem co to za typ, jak cwaniakuje. Babka mi powiedziala, ze
    > to normalne i czesto sie zdarza, ze tak cwaniakuja. Powiedzialem o
    > zdjeciach, a ona, ze to mi niewiele moze pomóc, a nawet nic.
    A w czym ma Ci pomoc? To od goscia zalezy czy zadowoli sie kasa od
    Ciebie czy tez sciagnie kase z PZU. PZU czy ktokolwiek inny nie ma tu
    nic do rzeczy. A to ile poszkodowany dostanie z PZU jest dla Ciebie
    nieistotne... zwyzke bedziesz mial taka sama
    > Najgorsze, ze babka z PZU
    > powiedziala mi, ze teraz bede musial kontynuowac ubezpieczenie w
    > PZU,
    Czemu bedziesz musial kontynuowac? Ile minelo od zakupu samochodu? Jesli
    mniej niz 30 dni, to spokojnie mozesz wymowic OC w PZU i wykupic w
    inny towarzystwie
    > zwyzka za OC jest zawsze taka sam i wynosi 30%.
    Nie wiem ile wynosi zwyzka w OC za szkode... 30% to troche duzo ale z
    drugiej strony PZU ma dosc dziwne zasady naliczania znizek
    > poprzedni wlasciciel ma OC wazne do wrzesnia wiec babka mi
    > poradzila bym zawarl umowe tylko do wrzesnia
    Powiedz babce zeby sie stuknela... nie mozesz zawrzec umowy tylko do
    wrzesnia... umowe OC zawiera sie zawsze na caly rok (pomijajac wyjatki
    typu sprowadzenie samochodu z zagranicy). I jesli nie minelo jescze 30
    dni od daty zakupu to mozesz zrezygnowac z PZU
    > Moje pytanie brzmi: jak sie teraz uchronic przed ta zwyzka 30% -
    > jak gadac z PZU, ze facet to cwaniak i kretacz,
    > ze ta szkoda to praktycznie zadna szkoda i zeby
    > nie naliczali mi tej zwyzki?
    Jaki cwaniak i kretacz? To jego decyzja, czy skorzysta z OC sprawcy
    (Twojego OC) czy tez zadowoli sie kasa bez powiadamiania
    ubezpieczyciela. Wybral to pierwsze rozwiazanie, jego wola (moze sie nie
    zna na samochodach i jest przewrazliwiony na punkcie swojej meskosci -
    wolal wiec nie ryzykowac ze pozniej cos wyjdzie)
    > Mam zdjecia jako dowód
    Dowod czego?
    --
    Michal "badzio" Kijewski