eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypowiedzenie umowy o świadczenie usług a zakaz konkurencji › Re: Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług a zakaz konkurencji
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług a zakaz konkurencji
    Date: Fri, 17 Jun 2005 09:43:19 -0500

    Anna wrote:

    > zasadniczo nie zamierzam juz pracować w marketach i bawic sie w
    > jakiekolwiek ekspozycje ani być handlowcem, tak z ciekawosci sie pytam,
    > bo tak naprawde jakbym zdradziła tajemnice handlowe byłej firmy to
    > konkurencja umarłaby ze śmiechu. ( cos mi sie wydaje , ze dlatego jest
    > ta klauzula, zeby nie było pośmiewiska :)

    więc jak nie zamierzasz, to w ogóle nie ma problemu.
    Ta klauzula jest zwykle po to, abyś nie mogła praktyki i doświadczenia
    nabytego w firmie wykorzystać od razu u konkurencji przeciwko tej firmie.
    Bo firma chciałaby wykształcić pracownika jak najlepiej jak potrafi, a z
    drugiej strony sama na siebie kręci bicz, gdy taki pracownik odchodzi i
    idzie do konkurencji. Każa firma chciałaby dostać pracownika od razu z
    doświadceniem i nie musieć w niego inwestować.
    Stąd te klauzule.