  • Data: 2007-07-31 18:15:00
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę a urlop
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jul 2007, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:ek1j9twlp2bg.1js2e367b4dw2.dlg@40tude.net ===Tomy===

    > Pracownik ma ileś tam dni urlopu przysługującego w danym roku.

    UWAGA: piszę "z głowy czyli z niczego" :)
    Tyle, że w końcu zrobiono w miarę "normalnie": pracownik może
    dostać cały urlop przysługujący za dany rok, ale za okres pracy
    przez część roku przysługuje jedynie *część* urlopu.

    > Do momentu rozwiązania stosunku pracy (który nie będzie z tym pracodawcą
    > bezpośrednio kontynuowany) wykorzystał jakąś jego część (to sytuacja z
    > twojego postu).
    > Wg mnie za resztę po prostu ma otrzymać ekwiwalent i tyle.

    Za resztę *należną za przepracowany okres*!

    > Nie zrozumiałem, co to znaczy "proporcjonalnie".

    A rzuć sobie okiem na link, który Tommy zapodał, i zastanów się
    skąd to się bierze:
    "umowa o pracę ulegnie rozwišzaniu z dniem 31 marca 2007"
    "urlop bieżšcy za 2007 r. - 7 dni"
    Jak myślisz?
    :)

    > Stąd moje pytanie.

    Popatrz na to tak: pracownikowi przysługuje miesiąc urlopu *na rok
    pracy* (upraszczając).
    Jak pracuje pół roku, to należy mu się pół miesiąca urlopu.
    Jak "nadbierze" sobie urlopu za dużo, w szczególnym przypadku
    wykorzysta przed zwolnieniem cały, to u kolejnego pracodawcy
    dostanie resztę - w szczególnym przypadku NIC.
    Przy Twojej interpretacji w razie zmiany pracy pracownik z założenia
    w "nowym" zakładzie nie mógłby dostać urlopu w roku zatrudnienia.

    pzdr, Gotfryd