eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych. › Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
    From: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
    Date: Thu, 2 Dec 2004 18:14:11 +0100

    Użytkownik "Wiesław" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:comr6m$88t$1@inews.gazeta.pl...
    > + samochód miał przyciemnione tylne lampy, kierunkowskazy, szyby (założę
    się,
    > że metodą spray)
    czy jesteś w stanie jakkolwiek to ustalić? Jakieś dowody?

    > - możliwe, że zderzenie miało miejsce już na linii ciągłej
    możliwe, czy było - nam możesz się przyznać :)

    > Efekt końcowy &#8211; ja uszkodzenie ciała powyżej 7 dni, moja dziewczyna
    poniżej.
    dziewczyna, rozumiem, że pasażerka - podchodzi to pod osobę najbliższą (choć
    może się mylę)

    > Powoli zaczynam się gubić &#8211; dwie sprawy sądowe o to samo zdarzenie
    &#8211; czy to
    > normalne?
    tak, będzie dwóch winnych zdarzenia - tzn. ty będziesz współsprawcą (w
    jakimś stopniu) - o ile naturalnie uda się udowodnić nadmierną prędkość czy
    linię ciągłą.
    Najgorzej chyba by było, gdyby wykazano jedynie nadmierną prędkość
    motocykla - sprawczyni (główna) mogła by się powołać na zasadę "zaufania"
    (art.4 ustawy prawo o ruchu drogowym) do innych uczestników ruchu - może
    argumentować, że skoro ona jechała z max. dopuszczalną prędkością, to
    motocykl nie miał się prawa znaleźć po jej lewej stronie, więc się
    przyczyniłeś do zdarzenia.

    > W uzasadnieniu policjanta &#8211; tak, ponieważ rzeczoznawca (z kolejnego
    > miasta odległego o ok. 100km) ocenił wypadek następująco, kierująca nie
    > zachowała należytej ostrożności przy manewrze, ja natomiast miałem 86km/h
    > momencie zderzenia czyli przekroczyłem dopuszczalną prędkość o 26km.
    koniecznie przejrzyj opinię, gdyż z doświadczenia wiem, że czasami taka
    opinia jest na poziomie fizyki ze szkoły podstawowej.

    > Tu moja uwaga &#8211; nie widziałem oczywiście opinii rzeczoznawcy, ale
    ośmielam
    > się wątpić w jego wycenę mojej prędkości &#8211; imo zarówno moje
    uszkodzenia, jak
    > i motocykla (Japonia typu chopper) nie wskazują na tak wysoką prędkość.
    takie masz odczucie, czy potrafisz jakoś to uzasadnić - takie pytanie
    zadałby ci zapewne Sąd.

    > Teraz przejdźmy do winy. Gdy mamy stłuczkę, wzywamy policję i z reguły
    wiemy
    > kto jest winny, i czyje oc będzie użyte. Tutaj nie mam pojęcia, jak ma się
    > rozwiązać ten problem &#8211; bo jeżeli kierująca i ja będziemy mieli
    sprawę to czy
    > będzie tu miała zastosowanie logika matematyczna? (Ja zostanę
    uniewinniony,
    > ona zostanie winna to jej wina &#8211; itd.).
    Ustal, czy obydwie sprawy toczą się w tej samej sprawie - zauważ, że u
    ciebie wykroczenie, u kierującej samochodem - przestępstwo - raczej nie o to
    samo. Dokładnie ustal która sprawa o co.

    jak ustalisz, to rzuć na grupę, chętnie postaram się pomóc
    p.
    W,