eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych. › Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
  • Data: 2004-12-03 13:49:36
    Temat: Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesław wrote:

    > A przy okazji bo to się przewinęło gdzieś dalej w dyskusji - szosa była
    > szeroka, wyprzedzałem nie przekraczając osi jezdni, do samochodów miałem
    > odstęp ca 1,5-2m, ale imo to nie ma znaczenia.

    No, czyli przekroczenie ciągłej odpada, odległości powyżej metra też
    nikt nie może uznać za niebezpieczną. Wyłączną winę za zdarzenie ponosi
    kierująca samochodem i - o ile wszysto potoczy się prawidłowo - ta
    sprawa o wykroczenie przeciwko Tobie _powinna_ być tylko czystą
    formalnością.

    Na upartego mógłbyś dostać mandat za przekroczenie prędkości...

    Tak na marginesie: PZU toleruje (przy wypłacaniu z AC) przekroczenie
    prędkości do 30km/h (przynajmniej tak było z rok temu, kiedy czytałem
    umowę ;) ) - dopiero w przypadku wykazania większego przekroczenia
    dopuszczalnej prędkości może ewentualne odmówić wypłaty. IMHO to będzie
    dobry argument na Twoją korzyść - w końcu nawet ubezpieczyciel spodziewa
    się i toleruje tak niewielkie przekroczenie prędkości.