    From: Maverick <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajmujący a udostępnienie mieszkania
    Date: Mon, 21 Apr 2008 13:50:31 +0200
    <f...@m...googlegroups.com>
    <5...@z...router>
    <3...@m...googlegroups.com>
    <d...@n...googlegroups.com>

    Derin wrote:
> [...]
    > specjalistą od pieca, który od dłuższego czasu szwankował. Nie raczyła
    > użyć domofonu, zadzwoniła jedynie do drzwi od mieszkania. W trakcie
    > rozmowy przyznała się, że była w mieszkaniu i pokoju podczas naszej
    > nieobecności i nic sobie z tego nie robi. Stwierdziła, że to jej
    > mieszkanie więc ma prawo. Żałuję, że nie było możliwości nagrania tej
    > wypowiedzi tak na wszelki wypadek. Wówczas straciliśmy cierpliwość.
    > Stąd wynikły moje rozważania o tym, jak sprawdzić czy kobieta płaci
    > podatek? Poza zgłoszenie zapewne pisma do US.

    Moze sie jej zapytac? powiedziec ze potrzebujesz zglosic zameldowanie +
    umowa do jakiegos stypendium/innego socjala - i zobaczyc jak zareaguje

    > Czy by rozliczać się z tego potrzebuje potwierdzenia każdej wpłaty
    > pieniędzy, czy sama umowa jest wystarczającym dowodem tego, że taka
    > opłata jest i starczy jako podstawa do rozliczenia się?

    Sama umowa wystarczy. Co gorsza jak nie placisz to ona musi sie w US
    tlumaczyc, bo domyslnie jest wtedy przyjete ze kase dostala - czyli musi
    od tego podatek zaplacic

    Bo pieniądze
    > są dostarczane nie na konto, a do rąk własnych.

    A to lepiej wystawiac potwierdzenie odbioru, tzn drukowac sobie takie
    potwierdzenie z numerem umowy, wskazaniem za ktory miesiac oplata,
    kwota, data i podpisem. To zabezpiecza w przypadku niesnasek
    wlascicielki dosc dobrze. I w razie czego moze byc dowodem dla US (ale
    nie musi).