  • Data: 2008-04-21 11:50:26
    Temat: Re: Wynajmujący a udostępnienie mieszkania
    Od: Derin <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie,
    W sobotę, dwa dni temu, właścicielka mieszkania zjawiła się pod
    drzwiami od mieszkania ze specjalistą od pieca bez uprzedzenia.
    Została wpuszczona - niestety nie mamy wizjera w drzwiach, bo może
    wtedy byłoby inaczej. Podczas gdy fachowiec robił swoje, ona
    postanowiła sobie porozmawiać z jedyną w domu obecną osobą, moim
    chłopakiem. Pomijając ultimatum, jakie postawiła - mamy dwa miesiące
    na pozbycie się zwierzą, zbyte niemalże śmiechem i komentarzem, że za
    dwa miesiące to nas tam nie będzie... Przyznała się do tego, że pod
    naszą nieobecność była w mieszkaniu i w pokoju [okres Wielkanocny,
    więc mieszkanie stało puste przez kilka dni]. Oczywiście z komentarzem
    - to moje mieszkanie, mam prawo.
    Jakoś tak mnie olśniło po tym, jak zostałam poinformowana o zajściu,
    że mam ochotę sprawdzić, czy płaci podatek, bo nie jestem z natury
    złośliwa, ale jak ktoś ma tak głęboko szacunek dla cudzej własności i
    prywatności...
    Stąd moje pytania.
    Czy istnieje sposób, by sprawdzić, czy ktoś rozlicza się z US z tego
    typu dochodu? Poza pisaniem zgłoszenia do urzędu.
    A także, czy wymagany jest w tym celu dowód wpłaty - chociażby
    pokwitowanie na papierze [płacimy do ręki, nie przelewem] czy umowa, w
    której podana jest kwota opłaty, wystarczy jako podstawa rozliczenia?

    Dziękuję za odpowiedzi,
    Pozdrawiam.