  • 1. Data: 2008-04-08 10:03:41
    Temat: Wynajmujący a udostępnienie mieszkania
    Od: Derin <s...@g...com>

    Dzień dobry,

    Wraz z trójką innych osób wynajmuję mieszkanie od kobiety. Umowa
    została spisana do końca czerwca tego roku. O ile przez dłuższy okres
    czasu nie było problemów, teraz zaczęła je robić. Zjawia się
    niezapowiedziana, wczoraj "zwróciła mi uwagę," że przestawiłam meble w
    pokoju nie pytając o zgodę, a także wycofała się z pozwolenia na
    trzymanie zwierząt [o zwiezętach w umowie nie ma nic, tak dla
    jasności].
    Ale najciekawszym zagadnieniem jest fakt, że udostępniła bez naszej
    zgody klucze do mieszkania ludziom, którzy mają wymienić okno w
    kuchni. Poinformowała nas o tym dopiero wczoraj - przy czym okno miało
    być wczoraj wymieniane, ale z jakichś tam powodów się proces przesunął
    na dzisiaj.
    Co z takim fantem począć? Bo że narusza naszą prywatność i łamie pewne
    paragrafy zarówno KC jak i KK zdążyłam już wyczytać w sieci.
    Czy rzeczywiście w razie konieczności możemy ją oskarżać o naruszenie
    miru domowego czy nawet włamanie?

  • 2. Data: 2008-04-08 10:10:19
    Temat: Re: Wynajmujący a udostępnienie mieszkania
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 12:03, Derin <s...@g...com> wrote:

    > Czy rzeczywiście w razie konieczności możemy ją oskarżać o naruszenie
    > miru domowego czy nawet włamanie?

    włamanie do własnego mieszkania ?

    o czym Ty piszesz?

    wynajmujący nie pozbył się prawa do swojego lokalu

  • 3. Data: 2008-04-08 10:22:38
    Od: Derin <s...@g...com>

    > wynajmujący nie pozbył się prawa do swojego lokalu

    Owszem, ale czy gdzieś w KC nie napisane jest, że prawo posiadania w
    pewnych sytuacjach jest ponad prawem własności?
    Jeśli tak, sprostuj, po to się tu zgłosiłam, by dowiedzieć się jak
    najwięcej na temat takiego działania.

  • 4. Data: 2008-04-08 10:39:00
    Od: Derin <s...@g...com>

    I jeszcze jedno:
    Czy najemca nie ma prawa do ochrony prywatności i swojego mienia,
    które znajduje się w lokalu wynajmowanym?

  • 5. Data: 2008-04-08 10:45:18
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 12:10, piotrliwszic <p...@g...com> wrote:

    > włamanie do własnego mieszkania ?
    >
    > o czym Ty piszesz?
    >
    > wynajmujący nie pozbył się prawa do swojego lokalu

    "Pozbył się" w momencie jego wynajęcia. Właściciel bez zgody osób
    którym wynajął nie może wejść do mieszkania - wyjątkowo może to zrobić
    tylko w określonych warunkach i to z dodatkowymi formalnościami
    (Ustawa o ochronie praw lokatorów):

    1. W razie awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio
    powstaniem szkody lokator jest obowiązany niezwłocznie udostępnić
    lokal w celu jej usunięcia. Jeżeli lokator jest nieobecny lub odmawia
    udostępnienia lokalu, właściciel ma prawo wejść do lokalu w obecności
    funkcjonariusza Policji lub straży gminnej (miejskiej), a gdy wymaga
    to pomocy straży pożarnej - także przy jej udziale.

    2. Jeżeli otwarcie lokalu nastąpiło pod nieobecność lokatora lub
    pełnoletniej osoby stale z nim zamieszkującej, właściciel jest
    obowiązany zabezpieczyć lokal i znajdujące się w nim rzeczy do czasu
    przybycia lokatora; z czynności tych sporządza się protokół.

    --
    Regards
    Matt

  • 6. Data: 2008-04-08 11:00:22
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 12:22, Derin <s...@g...com> wrote:

    > Owszem, ale czy gdzieś w KC nie napisane jest, że prawo posiadania w
    > pewnych sytuacjach jest ponad prawem własności?

    moim zdaniem nie ma nic ważniejszego niż prawno własności, które
    czasami nie zależy od faktycznego posiadania danej rzeczy czy
    nieruchomości
    i sądzę że biernie jest poszukiwanie jakiekolwiek przepisy Kodeksu
    Cywilnego

    choć rozumiem Twoją sytuacje to jednak to co możesz zrobić jest
    zawarte w umowie jaką podpisałaś

  • 7. Data: 2008-04-08 11:15:33
    Od: Derin <s...@g...com>

    > choć rozumiem Twoją sytuacje to jednak to co możesz zrobić jest
    > zawarte w umowie jaką podpisałaś

    Nie sądzę, by ktokolwiek w umowie spisywał co można najemcy, gdy
    właściciel mieszkania udostępnia klucze do tegoż lokalu osobom trzecim
    bez zgody czy wiedzy najemcy.

    W końcu jakby nie spojrzeć w umowie mamy zawarte, że owszem, mamy
    obowiązek udostępnienia lokalu ale tylko:
    "- w sytuacji awarii, itp., siły wyższej lub konieczności naprawy
    lokalu."

    Przy czym okna stare są w tym mieszkaniu odkąd się wprowadziliśmy,
    więc nie była to naprawa konieczna.

  • 8. Data: 2008-04-08 11:41:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.04.2008 piotrliwszic <p...@g...com> napisał/a:

    > moim zdaniem nie ma nic ważniejszego niż prawno własności

    Jest to tylko Twoje zdanie.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2008-04-08 12:15:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    piotrliwszic pisze:
    > włamanie do własnego mieszkania ?

    Jedna z naczelnych zasad prawa cywilnego brzmi : "Nie wolno naruszac
    posiadania, chociazby posiadacz byl zlej wierze". Innymi slowy nie ma
    znaczenia czy jestes zlodziejem czy wlascicielm bo i tak nie mozesz
    robic co chcesz. Zwlaszcza w takim przypadku jak opisany tutaj.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2008-04-08 12:16:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Derin pisze:
    > Czy rzeczywiście w razie konieczności możemy ją oskarżać o naruszenie
    > miru domowego czy nawet włamanie?

    Tak.

    --
    Mithos