  • Data: 2009-06-04 21:12:07
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:

    > A Ty się zastanów jaka jest analogia między pożyczeniem (czyli obrazowo
    > mówiąc - wręczeniem) komuś 100 zł, a wynajęciem mieszkania. Bo dla mnie
    > zerowa.

    A dla mnie jest taka sama.

    > Tak się bowiem składa, że w istocie - jednego banknotu nie mogą w sposób
    > fizyczny wykorzystać jednocześnie dwie osoby kupując za niego towar o
    > równowartości 100 zł.

    Moga, zalozmy ze beda to 2 banknoty po 50 zl.

    > Natomiast w wynajętym komuś mieszkaniu mogą mieszkać
    > dwie osoby na zasadach współdzielenia tego lokalu.

    Moga mieszkac, ale jak mieszka jedna, to ta druga nie moze tam ot tak
    wprowadzic. To tak jak z tym baknotem. Pozyczam Ci 100 zl w banknotach
    po 50 zl. Po miesiacu, mowie do Ciebie dawaj mi polowe, ale za x czasu
    nadal masz zwrocic 100 zl :D

    > Innymi słowy lokal w
    > odróżnieniu od banknotu mogą użytkować jednocześnie dwie osoby. Natomiast
    > jak się na to zapatruje prawo - tego nie wiem, stąd pojawiło się pytanie.

    Moga uzytkowac, ale jesli wlasciciel to mieszkanie wynajal (pozyczyl 100
    zl), to po jakims czasie nie moze chciec sie tam wprowadzic, bo to
    mieszkanie nie jest juz w jego posiadaniu. Rozumiesz? Tak samo jak ja
    nie moge zarzadzac dana stowa, ktora Ci pozyczylem. Bede mogl to robic
    jak ona do mnie fizycznie powroci, czyli bede jej ponownym posiadaczem.
    Do tego czasu to ten co pozyczyl 100 zl bedzie nia rozporzadzac, tak jak
    mu sie podoba, a mi praktycznie nic do tego czy on to wyda na cukierki
    czy lody.
    Malo tego. Jesli tego 100 zl mi nie bedzie chcial oddac, to ja nie mam
    prawa pojsc i obic mu ryja, wyciagnac z kurtki portfel i odebrac "swoje"
    100 zl.

    Jacek Kustra