  • Data: 2009-06-05 20:36:16
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał

    > A jak w mieszkaniu beda mieszkac dwie osoby to kazda z tych osob bedzie w
    > posiadaniu 100% mieszkania czy tylko 50%?

    A jak mieszkasz z kolegą w jednym pokoju w akademiku, to jesteś w
    posiadaniu połowy pokoju czy całości? Jeśli połowy, to której? Tej z oknem
    czy tej bez okna? Tej z lampą, czy tej bez lampy? A może okno i lampę też
    dzielicie na pół? :)

    > Prawo? Walkowane masz to w kolko, ale widac starasz sie nie widziec co
    > inni Ci pisza :D

    No i w którym miejscu prawo zabrania mieszkania w jednym lokalu dwóch osób?

    > To wynajal cale mieszkanie czy tylko okreslona jego czesc?

    Ujmijmy to tak - pozwolił mieszkać danej osobie i korzystać z całego
    mieszkania z zaznaczeniem, że sam też będzie miało prawo do korzystania z
    tego mieszkania. Nie wiem czy to wynajem całości czy określonej części.
    Pewne części mieszkania, pewne przedmioty, meble itp. spokojnie da się
    używać wspólnie.

    > Natomiast jesli wynajal cale mieszkanie, a wlasciciel np po roku
    > zapragnal sobie w nim zamieszkac i sie do niego wlamac, to juz jest
    > zupelnie inna sytuacja :)

    Toż nie mówię, że po pół roku zapragnął, tylko, że od razu był układ taki,
    że właściciel tam mieszka (a co kto rozumie pod pojęciem "mieszkać", to już
    inna sprawa), a lokator się na to zgadza.

    > A jak wlasciciel mieszkania zechcialby wejsc do tego mieszkania bez
    > wczesniejszego zlamania prawa?

    Normalnie. Otwierając drzwi kluczem.
    Podkreślam jeszcze raz - jest tam zameldowany i mieszka tam (przynajmniej
    formalnie).