  • Data: 2009-06-04 06:34:19
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Doprawdy? Zatem jeśli wejdzie mi do mieszkania zbir i szantażując mnie
    > zacznie sobie tam pomieszkiwać, to dupa blada i nic mu nie mogę zrobić?

    Tu jest różnica. Zbir nie posiadł lokalu w posiadanie tylko naruszył
    mir domowy, albo się włamał.

    > Wynajął, ale umowa najmu się skończyła.
    > Czy to działa w jedną stronę?

    Już mówiłem - do eksmisji uprawniony jest wyłącznie komornik na
    podstawie orzeczenia sądu. To tak, jakbyś chciał komuś wziąć z portfela
    100zł, bo jest Ci on je winien. Nie możesz - musisz poprosić o pomoc
    komornika.

    > A obca osoba wchodząc do jego mieszkania (bo jakby nie było, to jego
    > mieszkanie) nie narusza już miru domowego właściciela?

    Ale najemca po skończeniu się umowy najmu nie narusza niczyjego miru
    domowego, ponieważ to on jest w "posiadaniu" tego lokalu.

    > Inteligentny właściciel może oświadczyć, że sprzęt w jego mieszkaniu
    > został zniszczony i zażądać odszkodowania.
    > Tudzież odszkodowania za korzystanie z cudzej własności bez uiszczania
    > opłat z tego tytyłu. Więc zasadniczo nie wiem, kto tu wyjdzie jak
    > Zabłocki na mydle.

    Szkoda czasu na taką dyskusję. Zajrzyj do archiwum. Temat pojawia sie
    kilkanaście razy rocznie. Sprawdź argumenty i jak będziesz miał coś
    nowego, to znów przyjdź.

    --
    Liwiusz