  • Data: 2009-06-04 05:22:06
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Doprawdy? Zatem jeśli wejdzie mi do mieszkania zbir i szantażując mnie
    > zacznie sobie tam pomieszkiwać, to dupa blada i nic mu nie mogę zrobić?

    Jeśli już mu na to pomiszkiwanie pozwolis to dupa blada.

    Tak samo jak znjadziesz swoj rower u jakiegos typka na bazarze.
    Mozesz co najwyzej zadzwonic po policje. Jak sporbujesz mu ten rower
    zabrac "bo moj" to bekniesz za probe kradziezy.

    > Wynajął, ale umowa najmu się skończyła.
    > Czy to działa w jedną stronę?

    W obie.
    Jak z facetem spiszesz umowe, ale sie rozmyslisz i go do mieszkania nie
    wpuscisz , to jak facet bedzie chcial wejsc sila, to beknie z takiego
    samego paragrafu jak ty jeśli będziesz chcial go silą wyrzucic.

    > A obca osoba wchodząc do jego mieszkania (bo jakby nie było, to jego
    > mieszkanie) nie narusza już miru domowego właściciela?

    Nie. Bo właściciel tam nie mieszka.

    > Inteligentny właściciel może oświadczyć, że sprzęt w jego mieszkaniu
    > został zniszczony i zażądać odszkodowania.

    Może. Po to spisuje się umowe, zeby bylo jasne na poczatku co jest w
    srodku i w jakim stanie.

    > Tudzież odszkodowania za korzystanie z cudzej własności bez uiszczania
    > opłat z tego tytyłu.

    Oczywiscie. Jesli bedzie dalej mieszkal, to jak najbardziej mozesz
    skierowac sprawe do sądu, raz o eksmisję, dwa o zaplate za czas keidy
    mieszkal.

    > Więc zasadniczo nie wiem, kto tu wyjdzie jak
    > Zabłocki na mydle.

    Wlasiciciel. Bo jak go wyrzucil to mu sie za ten okres nic nie nalezy, a
    lokatorowi koszty hotelu i owszem.
    Dodatkowo koszty sprawy sądowej i komornika. Jak juz lokator zasiadzie z
    powrotem w fotelu, wowczas pileczka bedzie po stronie wlasciciela.