  • Data: 2009-06-03 22:23:44
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Dopóki dana osoba tam fizycznie mieszka, to lokal jest we władaniu tej
    > osoby i ma prawo do tego lkalu. . I nieistotne jest w jaki sposób się tam
    > znalazła. Żadna umowa i innego rodzaju duperele nie jest do tego
    > potrzebna.

    Doprawdy? Zatem jeśli wejdzie mi do mieszkania zbir i szantażując mnie
    zacznie sobie tam pomieszkiwać, to dupa blada i nic mu nie mogę zrobić?

    > Jeśli właściciel chce władać takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
    > Jeśli już go wynajął to nadal jest właścicielem ale nic ponad to.

    Wynajął, ale umowa najmu się skończyła.
    Czy to działa w jedną stronę?

    > Wchodząc do takiech mieskania skończy się dla niego w sądzie sprawą o
    > narusznie miru domowego.

    A obca osoba wchodząc do jego mieszkania (bo jakby nie było, to jego
    mieszkanie) nie narusza już miru domowego właściciela?

    > Po kilku miesiacach mieszkania i zakończonej sprawie o przywrócenie
    > posiadania, do tegoż mieszkania wprowadzi go komornik a jeśli będzie
    > trzeba to z użyciem przymusu, a koszty ktre poniósł lokator przez to że
    > nie mógł mieszkać tam gdzie mieszka komornik sobie ściągnie z
    > właściciela.
    > Inteligentny lokator dorzuci jeszcze, że z półki zginęło 20 tyś zł i
    > właściciel jeszze długo będzie pamiętał wymianę tych zamków.

    Inteligentny właściciel może oświadczyć, że sprzęt w jego mieszkaniu został
    zniszczony i zażądać odszkodowania.
    Tudzież odszkodowania za korzystanie z cudzej własności bez uiszczania
    opłat z tego tytyłu. Więc zasadniczo nie wiem, kto tu wyjdzie jak Zabłocki
    na mydle.