eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymiana towaru na nowy...jednak gwarancja staraRe: Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara
    Date: Tue, 04 Apr 2006 15:24:36 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 57
    Message-ID: <e0ts2n$vqp$1@node3.news.atman.pl>
    References: <e0td0v$b5n$1@news.onet.pl> <e0th6k$dq7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <e0tiht$1o6q$1@node1.news.atman.pl> <e0tkbl$7m1$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline10528.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node3.news.atman.pl 1144157079 32601 85.89.162.21 (4 Apr 2006 13:24:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Apr 2006 13:24:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5 (Windows/20051201)
    In-Reply-To: <e0tkbl$7m1$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:378823
    [ ukryj nagłówki ]

    <Dick> napisał(a):
    >>> Wg mnie nowy towar oznacza nową gwarancję...lecz nie wiem co stanowi
    > prawo
    >
    >> racja, ale gwarancja jest na produkt, skoro na każdy taki produkt
    >> gwarancja jest 24 miesiące, to nie ma znaczenia czy ten egzemplarz był
    >> kupiony w sklepie czy został wymieniony. Producent daje gwarancję na
    >> towar i tyle, tzn na nowy towar, więc skoro wymienili ten sprzęt to
    >> niestety, ale gwarancja powinna być taka jak na nowy.
    >
    > znasz prawo czy Ci się wydaje ?
    > bo mi się wydaje zupełnie naturalne, że kupujac coś
    > mam gwarantowane, że coś będzie działać przez
    > 2 lata a jak nie to producent zrobi wszystko, żeby działało,
    > a czemu cztery lata ?
    > kup drugi raz to dostaniesz kolejne dwa.

    To chyba raczej nie tak, idąc twoim tokiem rozumowania: producent mi
    gwarantuje, że ten widelec ;-) będzie działał przez 2 lata. W
    międzyczasie się psuje i mi wymieniają na nowy. Różnica jest taka, że
    dostaję nowiutki widelec, ale bez gwarancji, a jak sobie go kupię to mam
    gwarancję. Wynika z tego, że jeśli chcę mieć gwarancję na wymieniony
    sprzęt to muszę za nią zapłacić, a płacenie za gwarancję na sprzęt jest
    niezgodne z prawem.

    > Zresztą to decyzja producenta, że nie chce naprawiać
    > (bo mu się nieopłaca) tylko daje Ci nowy, ale traktuj
    > go sobie jakbyś dostał stary naprawiony.

    Ale to jest różnica, czy dostaję nowy czy stary naprawiony.

    > Dla mnie taki tok myślenia jest naturalny.
    >
    > Większym problemem jest to, że sprzedający
    > musi wykonac dodatkowe zabiegi, żeby Ci nie wydac nowej
    > gwarancji i niejako "pilnować", żeby wygasała po okresie
    > określonym przy pierwszym zakupie.

    Ale jak to "nie wydać gwarancji", ja myślałem, że mówimy o gwarancji,
    którą daje producent

    To ja wolę kupić sprzęt firmy, która mi da na wymieniony sprzęt normalną
    gwarancję, a wiele firm tak robi, niż potem się kłócić.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1