  • Data: 2006-04-04 13:32:18
    Temat: Re: Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    <Dick> napisał(a):
    > prawo

    > znasz prawo czy Ci się wydaje ?
    > bo mi się wydaje zupełnie naturalne, że kupujac coś
    > mam gwarantowane, że coś będzie działać przez
    > 2 lata a jak nie to producent zrobi wszystko, żeby działało,
    > a czemu cztery lata ?
    > kup drugi raz to dostaniesz kolejne dwa.
    > Zresztą to decyzja producenta, że nie chce naprawiać
    > (bo mu się nieopłaca) tylko daje Ci nowy, ale traktuj
    > go sobie jakbyś dostał stary naprawiony.
    > Dla mnie taki tok myślenia jest naturalny.

    To może dla rozjaśnienia sytuacji:

    KC
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

    Czyli mam rację, gwarancja za rzecz wymienioną należy się tak jakby była
    nowa.