    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
    Date: Wed, 23 Sep 2009 21:56:19 +0200

    Stachna pisze:
    > Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
    > zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność
    >
    > Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
    > Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    > warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
    >
    > Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.
    >
    > I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
    > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
    > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
> [...]

    cytuję za wikipedią:

    Niezawodność (ang. reliability) jest to własność obiektu mówiąca o tym,
    czy pracuje on poprawnie (spełnia wszystkie powierzone mu funkcje i
    czynności) przez wymagany czas i w określonych warunkach eksploatacji (w
    danym zespole czynników wymuszających).

    Niezawodność obiektu jest określona przez prawdopodobieństwo wystąpienia
    zdarzenia opisanego definicją:

    czyli:
    1. niezawodność dotyczy pewnych warunków. Oczywiście oni ich nie
    określili w reklamie, ale raczej nie można domniemywać, że dotyczy
    "każdych warunków". Oczywiście oni się powołają na badania, że
    przebadali w warunkach laboratoryjnych, bo warunków Twojego domu nie
    mieli ...
    2. zespół czynników wymuszających - podobnie jak powyżej - jesteś na
    100% pewien, że twoje zasilanie w gniazdu ma dokładnie tyle ile jest w
    instrukcji ? np. 220 V ? a nie np. 221V ?
    3. jest to prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia. Zatem oni mogli
    założyć prawdopodobieństwo 99% i już uznać to jako "niezawodny". Pewnie
    są na to jeszcze dodatkowo jakieś normy przemysłowe, które określają
    ilość wad na ileśtam sztuk. Pewnie firma ma księgę jakości do której są
    procedury, które o tym mówią. Oczywiście w przypadku rozprawy się na to
    powołają - że to są ich normy zakładowe.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7