  • Data: 2011-11-06 16:03:37
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j969qv$nsl$1@news.task.gda.pl...

    > A co to znaczy" wiedziała"???
    > Autorka listu pierwotnie zastosowała wg swojej najlepszej wiedzy przepisy
    > ordynacji podatkowej do obliczenia należnych państwu podatków, złozyła
    > deklarację i wpłaciła do kasy US pieniądze.
    > US miał prawo sprawdzic poprawność tych jej wyliczeń i z tego prawa
    > skorzystał przeprowadzając kontrolę w wyniku której US zakwestionował
    > prawidłowośc tych jej wyliczeń, uznał te jej wyliczenia za błędne i
    > nakazał wpłacenie dodatkowych w sumie 32 tys zł (tj. brakujący podatek/ki
    > zapewne z odsetkami, karą itp).

    Powoli. Ale zdaje się nie znasz procedury. Kontrolujący proponuje swoje
    rozliczenie , które mozesz przyjąć lub odrzucić. Jakby odrzucił podnosząc,
    ze kontrolujący sie pomylił, to sadzisz, że decyzna by się utrzymała?

> [...]
    > i że konkretnie uznał, ze zaniżyła ona nalezną US sumę o także konkretne
    > 32 tys zł.
    > Autorka ma zatem pełne prawo wierzyć , iż to ona popełniła pomyłkę, lub
    > źle interpretowała przepisy, biorąc pod uwagę iż jej sprawą zajmuje się
    > cały aparat państwowy zatrudniający fachowców, którzy powinni mieć w
    > sprawach podatkowych lepsza wiedzę od niej, którzy kierują się przepisami
    > prawa w sposób bezstronny;-) (tak byc powinno zgodnie z ustawą), ktorzy
    > nie startowali od zera ale zakwestionowali jej konkretne wyliczenia i

    Błędne założenie, to i wynik nienajlepszy. Gdyby chodziło o jakąś zawiłą
    interpretację, Ale tu proste dodawanie.

> [...]
    > któremu organa skarbowe decyzją zakwestionowały jego deklarację podatkową
    > powinien natychmiast odwoływać się od takiej decyzji, bo a nuż US
    > popełnił gdzieś pomyłkę!
    > Jest to teza absurdalna, chyba, że wykażesz, że urzędnik US który błednie
    > nalezność wyliczył wie o tym i wiedzą o swoim błedzie podzielił się z
    > autorką postu. Wtedy i tylko wtedy masz rację,- sąd jedynie w takiej
    > sytuacji może miec do niej pretensje, że faktycznie o błedzie wiedziała i
    > czekała ze zgłoszeniem takiej sytuacji, a więc że chciała działać na
    Nie mnie sądzić, ale masz parwo do własnego poglądu. Ja przedstawiłem swój.