  • Data: 2007-02-27 12:55:09
    Temat: Re: Wykorzystanie zdjęć producenta w sklepie internetowym
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27.02.2007 Karol Podkański <k...@g...pl> napisał/a:
    > Mam pytanie dotyczące wykorzystania zdjęć w sklepie internetowym.
    > - Mianowicie na jakich zasadach mogę wykorzystać zdjęcia ze strony
    > producenta ?

    Na takich jak każdy utwór Prawa Autorskiego.

    > - Czy jest to prawnie obwarowane ?

    Tak.

    > - Czy każdy może mieć własną politykę dotyczącą wykorzystywania zdjęć
    > swoich produktów ?

    Może.

    > - Czy muszę prosić producenta o zgodę na wykorzystanie zdjęć ?

    To najbezpieczniejszy wariant. W pewnych przypadkach można porozważać
    różne inne warianty (zakwestionowanie istnienia utworu, dozwolony
    użytek, nieegzekwowanie PA) ale może się to skończyć w sądzie a wynik
    niekoniecznie może być ciekawy (grozi odpowiedzialność karna).

    > - Czy jeśli sam zrobie zdjęcia produktu to i tak musze prosić o zgodę na ich
    > publikowanie ?

    Nie.

    --
    Marcin