  • 1. Data: 2007-02-27 12:40:53
    Temat: Wykorzystanie zdjęć producenta w sklepie internetowym
    Od: "Karol Podkański" <k...@g...pl>

    Mam pytanie dotyczące wykorzystania zdjęć w sklepie internetowym.

    - Mianowicie na jakich zasadach mogę wykorzystać zdjęcia ze strony
    producenta ?
    - Czy jest to prawnie obwarowane ?
    - Czy każdy może mieć własną politykę dotyczącą wykorzystywania zdjęć
    swoich produktów ?
    - Czy muszę prosić producenta o zgodę na wykorzystanie zdjęć ?
    - Czy jeśli sam zrobie zdjęcia produktu to i tak musze prosić o zgodę na ich
    publikowanie ?

  • 2. Data: 2007-02-27 12:55:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.02.2007 Karol Podkański <k...@g...pl> napisał/a:
    > Mam pytanie dotyczące wykorzystania zdjęć w sklepie internetowym.
    > - Mianowicie na jakich zasadach mogę wykorzystać zdjęcia ze strony
    > producenta ?

    Na takich jak każdy utwór Prawa Autorskiego.

    > - Czy jest to prawnie obwarowane ?

    Tak.

    > - Czy każdy może mieć własną politykę dotyczącą wykorzystywania zdjęć
    > swoich produktów ?

    Może.

    > - Czy muszę prosić producenta o zgodę na wykorzystanie zdjęć ?

    To najbezpieczniejszy wariant. W pewnych przypadkach można porozważać
    różne inne warianty (zakwestionowanie istnienia utworu, dozwolony
    użytek, nieegzekwowanie PA) ale może się to skończyć w sądzie a wynik
    niekoniecznie może być ciekawy (grozi odpowiedzialność karna).

    > - Czy jeśli sam zrobie zdjęcia produktu to i tak musze prosić o zgodę na ich
    > publikowanie ?

    Nie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-02-27 13:14:03
    Od: "Karol Podkański" <k...@g...pl>

    A czy podanie na stronie sklepu właściciela zdjęć np:

    "Zdjęcia pochodzą ze strony www.blablabla.pl"

    czy za to też producent może "zaciągnąć" do sądu ?

  • 4. Data: 2007-02-27 13:46:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.02.2007 Karol Podkański <k...@g...pl> napisał/a:
    > A czy podanie na stronie sklepu właściciela zdjęć np:
    > "Zdjęcia pochodzą ze strony www.blablabla.pl"
    > czy za to też producent może "zaciągnąć" do sądu ?

    Tak. Jeśli korzystasz z cudzego utworu to masz obowiązek podać autora
    zdjęcia, bo jeśli nie podasz to podpadasz pod dodatkowy paragraf.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-02-27 15:57:41
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    bardzo często producenci różnego typu sprzętu udostępniają zdjęcia swojego
    sprzętu - dla prasy oraz własnie do takich celów jak Twój. Najczęściej
    podają przy tym warunki używania - nie trzeba się pytać, czekac na odpowiedź
    która nie nadchodzi itd.

    Jeśli nie - wątpie żeby ktoś się doczepił, jeśli działasz niejako na korzyść
    własciciela praw do zdjęć. Ale oczywoście najbezpieczniej jest mieć zgodę
    lub własne zdjęcia.