  • Data: 2004-09-11 22:43:41
    Temat: Re: Wykonanie zlecenia i brak zaplaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeeS" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:chvn5g$oiu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie chodzi o umowę o dzieło, lecz umowę na świadczenie usług B2B.
    > Konkretnie prowadzenie ksiąg podatkowych.
    > Klient nie płacił przez kilka miesięcy a teraz rezygnuje z moich usług.
    > Czy mogę przetrzymać książki podatkowe i kopie deklaracji (wszystko to
    moje
    > wydruki, czyli efekty mojej pracy) do czasu zapłaty ?
    > Niewydanie mu tych rzeczy uniemożliwia mu dalsze rozliczanie się z
    urzędem.
    > Nie podoba mi się jednak, że parę miesięcy pracowałem za darmo.

    moim zdaniem nie. To są dokumenty, a w tym wypadku zatrzymanie ich jest
    przestępstwem. Tak więc dokumenty źródłowe musisz mu zwrócić. Ale mając
    wiedzę na temat jego firmy (choćby konta bankowe czy majątek) możesz z
    powodzeniem windykować uzyskany nakaz zapłaty. A nakaz dostaniesz raczej bez
    problemu. I w tę stronę raczej bym szedł.