  • Data: 2005-10-18 18:40:42
    Temat: Re: Wyjacy autoalarm - w dzien
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17/10/2005 11:29, Przemek R... wrote :

    > sluchaj zapewnienem spokoju na osiedlu w nocy rowniez jest uciszenie
    > mlodziezy a czy plicja moze
    > wejsc na osiedle i w tym celu spalowac mlodych ludzi?
    > :-) nie , "Chyba, że Robert Tomasik napisze inaczej..." :-)

    Jest dość duża różnica pomiędzy spałowaniem młodych ludzi a naruszeniem
    miru domowego. W drugim przypadku właściciel lokal traci może poczucie
    własnej wartości i raptem kilkaset złotych kosztów naprawy całości.

    > informacje dla potencjalnego wlamywacza ze alaram jest wylaczony?

    Niech będzie -- informacje zostawiamy na stole w kuchni, albo w skrzynce
    na listy :-).

    > nigdy w zyciu, art 26 kk definiuj estan wyzszej koneicznosci :)

    Wiem, że definiuje. Upieram się przy swoim. Poświęcam dobro mniejszej
    wartości (nienaruszalność domu), aby odeprzeć zagrożenie większego dobra
    -- spoczynku nocnego. Proporcja dóbr jest oczywista, chociażby dlatego,
    że prawo spoczynek nocny dotyczy większej ilości ludzi, zaś naruszenie
    nietykalności domu narusza dobra jednej osoby.

    > nie znaczy ze mozna popeniac przestepstwo na jej szkode (wlamac sie).

    Nie jest to przestępstwo. To jest stan wyższej konieczności. Zobacz powyżej.

    > Po z atym art 752 juz moim zdaniem przekresla takie rozumowanie,m bo na
    > pewno
    > wlasciciel mieszkania nie zyczylby sobie aby zostalo ono z wylaczonym
    > alarmem.
    > (a raczej z rozmontowanym,bo nie tak latwo wylaczyc przez soobe 3cią)
    > I na pewno nie bylo by to nalezyta starannoscia i nalezytym zabezpieczeniem.

    Uważam, że:
    1. Odmowa wyłączenia wyjącego alarmu przez właściciela domu będzie
    sprzeczna z zasadami współżycia społecznego, w konsekwencji prowadzący
    cudze sprawy bez zlecenia nie odpowiada -- art. 754 kc,
    2. Włączony i wyjący alarm jest tak samo skuteczny jak wyłączony i nie
    wyjący, ergo jest należycie zabezpieczone.

    Upieram się przy swoim.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the