eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcjiRe: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Date: Sat, 5 Apr 2008 20:21:15 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <ft8fus$vm8$1@news.onet.pl>
    References: <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 67.76.classcom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1207419676 32456 195.150.76.67 (5 Apr 2008 18:21:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Apr 2008 18:21:16 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Sender: G/a+7lcZXN5mdis97dGJDRy1a8HEt45V
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:526437
    [ ukryj nagłówki ]

    > - odmówiono mi podania historii tego rachunku "bo już nie mają"; nie mam
    > żadnych
    > informacji w jaki sposób owo zadłuzenie rzekomo powstało; obsługa twierdzi, że
    > też nie wiedzą a tyle wynosi saldo zamkniętego rachunku;

    Masz potwierdzenie zamknięcia konta?
    Jeśli masz potwierdzenie, to nie masz żadnych zobowiązań wynikających z ujemnego
    salda. Nie ma takiej możliwości, żeby na zamkniętym rachunku było niezerowe
    saldo. Zamknięcie rachunku, to rozwiązanie umowy z bankiem. W momencie
    rozwiązania saldo musi być zerowe. Koniec kropka.

    W praktyce zdarzają się sytuacje, że pracownik banku, podczas zamykania rachunku
    nie sprawdzi czegoś dokładnie i okazuje się, że na to konto po kilku dniach
    schodzi jakaś opłata bankowa, która w czasie zamykania była "w drodze". Ale w
    takim wypadku taka opłata jest już stratą banku (albo pracownika, bo Pekao S.A.
    bardzo chętnie takie zobowiązania "przelewa" na konto pracownika, który
    zawinił).

    Natomiast - jak mi mówi zaufany bankowiec z Pekao SA - powszechne jest, że
    ludzie wypłacają z konta do zera i myślą, że zamknęli konto. Po kilku latach
    takie jełopy przychodzą do banku z awanturą, że dostali jakieś upomnienie
    związane z debetem. A debet zwykle wynika z opłat za korzystanie z rachunku,
    które się sumują przez te lata.


    > - odmówiono mi podania historii tego rachunku "bo już nie mają"; nie mam
    > żadnych
    > informacji w jaki sposób owo zadłuzenie rzekomo powstało; obsługa twierdzi, że
    > też nie wiedzą a tyle wynosi saldo zamkniętego rachunku;

    Stare dane są w archiwach, a pracownikom zwykle się nie chce wyciągnąć z
    archiwum, bo to ponoć straszliwie upierdliwa procedura. Po jakimś dłuższym
    czasie dokumentacja konta idzie na przemiał. Pozostaje tylko saldo, które nie
    wiadomo skąd się wzięło.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1