  • Data: 2008-04-05 18:18:23
    Temat: Re: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Od: "M.Z." <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Człowieczku, po pierwsze klient musi wyrazić zgodę na wydanie tytułu
    > egzekucyjnego, dokładnie to samo może zrobić w stosunku do każdej innej
    > osoby fizycznej - art. 777 k.c. Po drugie klientowi przysługuje od takiego
    > tytułu, skarga do sądu i wydanie tytułu egzekucyjnego z klauzulą
    > wykonalności nie przesądza o istnieniu lub nie zobowiązania, a tym bardziej
    > o zasadności egzekucji. Daje tylko tyle, że bank może wszcząć egzekucję bez
    > wyroku sądowego, natomiast nie przesądza o zasadności egzekucji i może być
    > skutecznie zaskarżony.

    Bank nie wydał BTE, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. W ogóle nie dopomina
    się o zadłużenie, nie dostałem żadnego monitu. W zwykłym oddziale banku też nie
    wiedzą o co chodzi, rachunek _zamknięty_. O tym, że bank rości sobie coś do
    mnie dowiedziałem się z ich superjednostki archiwalnej (nie wiem jak to nazywają
    i czym w ogóle jest). Czyli w zwykłym ich systemie nawet nie miałem salda. To
    ujemne saldo już było zarchiwizowane.

    Jak to ugryźć? Bank prawie na pewno nie będzie dochodził tego roszczenia, zaś
    BIK ma w nosie czy wpis jest zasadny. Wygląda to tak jakby wpisali bo nie
    wiedzieli co zrobić albo tylko po to by zrobić problemy.

    Żądanie usunięcia z BIKu tego wpisu zapewne zignorują. To znaczy, że dyrektor w
    banku może swojemu nielubianemu sąsiadowi zrobić taki wpis o rzekomym długu
    sprzed lat, na który jest tylko saldo?

    Czy może pozew o uznaniu nieistnienia zobowiązania?

    pzdr