  • Data: 2012-04-23 19:59:58
    Temat: Re: Wniosek o odrzucenie wniosku!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Apr 2012, sofu wrote:

    > Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> napisał
    [...]
    > Może ja zły przykład podałem, albo ty coś źle zrozumiałeś?

    Dobrze zrozumiał.

    > Masa spadkowa, to to co zostało po zmarłym ( po jego smierci zakładajac, że
    > zmarł powiedzmy dwa lata temu), a nie to co miał zmarły przed powiedzmy 15
    > laty i co wtedy komu
    > dał czy
    ^^^
    > sprzedał.
    ^^^^^^^^

    Sprzedaż się nie liczy.
    Ale darowizna - tak.
    I teraz sa dwie częsci:
    - dla nie będacych spadkobiercami, po 10 latach "nie ma sprawy"
    - ale dla pozostałych "sprawa" owszem, jest.

    > Co ma piernik do wiatraka? Wyrażnie
    > napisałem, że ktoś chce analizować czyjś majątek

    Ale przecież nikt Ci nie napisał, że tak można.
    Ten ktos się myli i tyle.
    Ale *sad* ma prawo spytać o przeszłe darowizny, skoro z przepisów wynika
    że do spadku one wchodza, to chyba oczywiste?

    > (innego uczestnika) nie
    > mając nawet pewności, czy zmarły kiedykolwiek coś uczestnikowi dawał, a jeśli
    > dawał, to wiele lat temu. Tylko na zasadzie, że coś mu się wydaje. Pomijajac
    > kwestie zwiazane z przedawnieniami ew. roszczeń w sprawach cywilnych

    No własnie w sprawie spadku, to przedawnienia biegna od smierci
    spadkodawcy. Sam piszesz wyżej że "na ten moment" :)

    > dla mnie tego typu wnioski, to przykład nadużycia.

    A nienie.
    To jednak przykład był zły ;)

    pzdr, Gotfryd